Avatar billede darth-domino Nybegynder
28. marts 2006 - 13:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hive Data fra Extern Excel ark?

Jeg har fra 1 og op til 30 Excel ark, hvor der står ca. 5 infomationer i, som jeg gerne vil hive over i et andet Excel ark... det gør jeg indtil videre med denne kode:

Private Sub quoteprep_Click()

Application.ScreenUpdating = False
Application.EnableEvents = False

Dim QuoteNummer As Integer

    If Sheets("Arbejdsark").Range("filn1") = "" Then Exit Sub
    Workbooks.Open Filename:=("C:\MCAU\DATA\Projektmapper\samlemappe 8-1-3.xls"), UpdateLinks:=False, ReadOnly:=True

    QuoteFile = Workbooks("MCAU-menu EJMA 8-1-6.xls").Sheets("Arbejdsark").Range("filn1") + ".xls"
    Workbooks.Open Filename:=(Range("sti") + "\" + QuoteFile), UpdateLinks:=False, ReadOnly:=True
    QuoteNummer = 2

    Do Until QuoteNummer = 30
        HentDataFraTilbud_Extra (QuoteNummer)
        QuoteNummer = QuoteNummer + 1
    Loop

Application.ScreenUpdating = True
Application.EnableEvents = True

End Sub

Private Sub HentDataFraTilbud_Extra(Nummer As Integer)

If Workbooks("MCAU-menu EJMA 8-1-6.xls").Sheets("Arbejdsark").Range("filn" & Nummer & "") = "" Then Exit Sub

Application.ScreenUpdating = False
Application.EnableEvents = False

    QuoteFile = Workbooks("MCAU-menu EJMA 8-1-6.xls").Sheets("Arbejdsark").Range("filn" & Nummer & "") + ".xls"
    Workbooks.Open Filename:=(Range("sti") + "\" + QuoteFile), UpdateLinks:=False, ReadOnly:=True

    Workbooks("Samlemappe 8-1-3.xls").Sheets("Kundebrev").Range("qty" & Nummer & "") = Workbooks(QuoteFile).Sheets("Hovedark").Range("antal_komp") & " Pcs."
    Workbooks("Samlemappe 8-1-3.xls").Sheets("Kundebrev").Range("typespec" & Nummer & "") = Workbooks(QuoteFile).Sheets("Hovedark").Range("joint_item_number")
    Workbooks("Samlemappe 8-1-3.xls").Sheets("Kundebrev").Range("specref" & Nummer & "") = Workbooks(QuoteFile).Sheets("Hovedark").Range("B24")
    Workbooks("Samlemappe 8-1-3.xls").Sheets("Kundebrev").Range("TotalPris" & Nummer & "") = Workbooks(QuoteFile).Sheets("Stykkalk").Range("tot_sales_price")

    Workbooks(QuoteFile).Close (False)

End Sub

Det virker osse, MEN det tager en hulens tid da alle arkene fylder mellem 4-5 MB, kan jeg på en måde hente dem UDEN at åbne for selve arkene?
Avatar billede excelent Ekspert
28. marts 2006 - 14:50 #1
kunne denne ikke rettes til
http://www.eksperten.dk/spm/697714
Avatar billede excelent Ekspert
28. marts 2006 - 14:51 #2
kommentar 27/03-2006 19:27:54
Avatar billede darth-domino Nybegynder
28. marts 2006 - 15:34 #3
Nej for linksne skal "Cuttes" efter den har hentet data'ne ind...
Avatar billede darth-domino Nybegynder
30. marts 2006 - 13:07 #4
Lukker