Avatar billede scandinavian Nybegynder
29. marts 2006 - 17:15 Der er 8 kommentarer

Skarpe kanter på trans. gif..

Hej eksperter!
Jeg har det problem, at der på øverste del af dette "S": http://upload.jespersen.se/filer/logo_top.gif, er nogle meget skarpe kanter, som jeg godt kunne tænke mig var lidt mere "smooth".. Problemet er dog at det er en transperat gif, så ved ikke om der er noget der kan hjælpe..? :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
29. marts 2006 - 17:50 #1
Har du overvejet at bruge png billeder istedet? De er meget bedre til gennemsigtighed. Alternativt kan du lave billedet med samme baggrundsfarve som hvor det indsættes.
IE6 har lidt problemer med at vise png billeder, men det kan fikses med det her script. Det virker perfekt:

http://homepage.ntlworld.com/bobosola/

Vh
Avatar billede scandinavian Nybegynder
29. marts 2006 - 17:54 #2
Ja, jeg har forsøgt med den løsning, men det gør også billedet mørkere, så resten af s'et (som det er sat sammen med), ser alt for lys ud i forhold til (i firefox bl.a.).. Så til dette formål virker den løstning desværre ikke..:/
Avatar billede miss-g Seniormester
30. marts 2006 - 02:41 #3
Hvilken baggrundsfarve bruger du? Ville også forslå at bruge en såkaldt matte, når du gemmer, så bliver kanten fin.
Avatar billede frankeweb Nybegynder
30. marts 2006 - 08:55 #4
Bruger du photoshop`?
Avatar billede scandinavian Nybegynder
30. marts 2006 - 13:31 #5
Jeps.. Det er lavet i Photoshop..
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. april 2006 - 12:24 #6
Prøv lige at lave billedet som PNG og smid det ind med det lille script jeg skrev i min første tråd. Det burde løse dit problem..
Avatar billede weaponx Nybegynder
11. april 2006 - 11:38 #7
gif kan godt lave skarpe kanter se denne tutorial:
http://www.photoshopcafe.com/tutorials/transparent/transparent.htm
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. april 2006 - 17:03 #8
Det eneste problem med matte er at hvis billedet ligger på en gradierende baggrund så kan man se den sorte kant (matte).