Avatar billede dakine Nybegynder
04. april 2006 - 10:50 Der er 2 kommentarer

Ny printserver - Kan man oprette printere via script?

Hej.

Jeg har en ordentlig bunke printere, der skal oprettes på en ny printserver. Den opgave lyder ikke videre tiltalende, hvis jeg skal via 'Add printer' og køre setup igennem for hver eneste printer.

Dette må kunne gøres smartere!

Vi taler altså ikke om at 'mappe' en netværksprinter, der allerede findes på en printserver. Vi taler om selve oprettelsen på printserveren, men IP, sharenavn, rettigheder.

Kan man slippe afsted med noget script eller findes der noget Microsoft Tool?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. april 2006 - 14:05 #1
hvis du har adgang til den gamle print server... kan du evt. bruge dette tool fra microsoft...
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9B9F2925-CBC9-44DA-B2C9-FFDBC46B0B17&displaylang=en

/Leth
Avatar billede dakine Nybegynder
05. april 2006 - 14:27 #2
Hej.

Jeg kender godt Print Migrator. Det er faktisk rigtigt godt. Men i dette tilfælde kan jeg desværre ikke bruge det, da alle printere bl.a skifter sharenavne. (ØV).
Der er altså ikke tale om en 1:1 flytning.

Så hvis man kunne køre en backup og derefter editere i filen. Dvs. ændre sharenavne og rulle backup'en på printserveren, så ville det du langt hen af vejen.

Henrik.