Avatar billede oo Nybegynder
04. april 2006 - 10:54 Der er 5 kommentarer

Dato og tid i ASP.NET

Hej.

Jeg leder efter en effektiv metode til at tvinge alle dato formater fra engelsk (som er standard på min server) over til dansk.

Jeg ville også gerne have mine emails sendt fra sitet, til at medtage æ,ø og å.
Avatar billede thomashove Nybegynder
04. april 2006 - 11:06 #1
prøv at sætte

<globalization  culture="da-DK" requestEncoding="utf-8" responseEncoding="utf-8" />

i web.config
Avatar billede oo Nybegynder
04. april 2006 - 11:23 #2
Takker....lige det jeg manglede...!

Emails sendt fra siden accepterer dog stadig ikke æ, ø og å...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. april 2006 - 11:46 #3
Istedet for "iso-8859-1" skal du ændre tegnsættet til "UTF-8". Det er derfor den ikke godtager æ, ø og å. Du skal ændre det 2 steder pr. dokument. I headeren: eks.

<%@ Page Language="C#" ContentType="text/html" ResponseEncoding="UTF-8"%>

og i

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Hvis du kun ændrer det i den første linie ændres det automatisk tilbage til iso-8859-1 da det så stadig står i meta-equiv linien..

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. april 2006 - 11:47 #4
Anden linie skulle selvfølgelig være:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. april 2006 - 09:27 #5
Feedback please :)