Avatar billede svend22 Nybegynder
05. april 2006 - 21:25 Der er 6 kommentarer

Er det lovligt ?

Hej jeg har en hjemmeside som handler om computere. Vi er ved at lave en konkurrence på hjemmesiden hvor vi skal afgøre hvem der har det fedeste kabinet til computeren. De bruger der har lyst kan indsende et billede af deres kabinet og de andre bruger kan herefter stemme om hvilket kabinet der er fedest...

Meningen er så at jeg udbetaler 500 kr. til den bruger som har det fedeste kabinet (ham der vinder afstemningen). Men er det lovligt?? Eller skal jeg hellere skrive at vinder får et gavekort til et eller andet??

Altså må jeg udbetale penge til vinderen af min konkurrence og hvor meget må jeg udbetale??
Avatar billede ali.k Nybegynder
05. april 2006 - 21:57 #1
Må du gerne, hvis du betaler skat.
Avatar billede svend22 Nybegynder
05. april 2006 - 21:59 #2
Hvad nu hvis jeg skriver at vinderen selv skal betale skat af beløbet...
Og kan jeg trække de 500 kr. fra i firmaet som en udgift ?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
05. april 2006 - 22:13 #3
Det er op til vinderen selv at betale skat af pengene, men jeg mener faktisk, at du skal oplyse skattevæsenet om hvem der modtager pengene.

Jeg er rimelig sikker på, at du ikke kan trække pengene fra i skat, men er du i tvivl bør du kontakte dit lokale skattecenter.
Avatar billede sharkman Nybegynder
06. april 2006 - 00:02 #4
Se under P: pengepræmier
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=124872&vID=200925&i=545&action=open#i124872

Dette link vedr. gevinster er måske mere oplysende:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=103940&vID=200729 (du skal ca. 1/3 ned på siden til det afsnit, som starter med "Gevinster fra præmie- og gættekonkurrence..)

Endelig kan du skrive og spørge Skat på e-mail: skat@skat.dk
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
07. april 2006 - 09:12 #5
Nu er det jo casemods vi snakker om, så hvad med at tage kontakt til en af firmaerne, som laver casemods, og spørger om de vil være med?

Så betaler du dem 500 kroner for et gavekort, som måske kan lyde på 750 kroner (hvis man nu aftaler at det skal svare til 500 kroners indkøbspris). På den måde bliver præmien større, alt er lovligt og vinderen får mere ;) - Det er jo hele tre ting på een gang ;D
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. december 2006 - 15:01 #6
Lukkes ??