Avatar billede staalanden Nybegynder
06. april 2006 - 17:32 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Kan jeg handle ved

Hejsa..

Jeg står og skal købe en ny bærbar, som forhandles ved
ASUS Specialisten v. EliteWeb

- Nogen der har prøvet at handle ved dem?
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 17:42 #1
kan vi få et link til deres hjemmeside
Avatar billede staalanden Nybegynder
06. april 2006 - 17:45 #2
hovsa, jeg beklager

her kommer link: http://asusspecialisten.dk/
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 18:33 #3
kender dem ikke rigtigt har søgt på nettet men derer ikke rigtig nogen klager at finde på asusspecialisten

På net-tjek.dk og firmatjek.dk kan du se butikker, som ikke har efterlevet en afgørelse fra Forbrugerklagenævnet. Kig desuden efter e-mærkede butikker på e-handelsfonden.dk.

her er lidt info http://hol.dk/traad.asp?tid=295261&fid=24
Avatar billede mini-me Nybegynder
06. april 2006 - 18:42 #4
Du er meget velkommen til at kontakte os hvis du har nogle spørgsmål der vedr. et evt. kommende køb ;-)

Men ellers kig på www.hol.dk der en del derinde der bla. har købt A6Va'en og M6Va'en hos os.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2006 - 18:48 #5
der er altid en vis risiko ved at handle med nogen man ikke kender

men eliteweb har (ifoelge deres egen web side) eksisteret siden aar 2000

og asusspecialistens web side virker rimeligt fornuftig (der er klare
instrukser om betaling, reklamation, fortrydelses ret etc.)

jeg ville ikke sagtens turde koebe hos dem
Avatar billede staalanden Nybegynder
06. april 2006 - 19:18 #7
Jeg takker for hjælpen, og ser ud som om at flere har købt der, af hvad det fremgår af hol.dk

Men det drejer sig om denne bærbar: http://asusspecialisten.dk/product.asp?product=765&sub=3&page=1

Den skal bruges til spil, og skolebrug.. Så er det ikke et fornuftigt køb ? :)
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 20:46 #8
12.000 også med en 15.4"

hos dell.dk kan du en med 17 tommer for ca 9115 kr model InspironTM 9400
Multimediekraftcenter og der får du 512 megabyte ram mere i uden mer pris så du endermed at ha 1 giga ram.

http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx/nb_performance?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

du kan jo også kigge lidt derinde
Avatar billede staalanden Nybegynder
06. april 2006 - 21:01 #9
Synes at en 17" er alt for stor til en bærbar, og bryder mig generalt ik om dell, har fået en dårlig service derfra tidligere.. så har ik lyst til at smide penge der igen :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2006 - 21:01 #10
hm

de 9115 er med 1.66 GHz og integreret grafik kort

1.86 Ghz og et X1400 grafik kort koster 11915
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 21:05 #11
staalanden
det er også fint nok. jeg trode at man som gamer eller andet helst ville ha en stor skærm istedet for 14/15 tommer.

arnv_v hvad hmmm du over?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2006 - 21:12 #12
at de 9115 ikke er sammenlignelige med de 11825
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 21:16 #13
ok min fejl så
Avatar billede staalanden Nybegynder
06. april 2006 - 21:17 #14
Tager den Asus maskine, men arne_v og levithan smider i begge et svar? da i svarede på hovedspørgsmålet? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2006 - 21:18 #15
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2006 - 21:21 #16
.
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 21:29 #17
oki

john ja det fandt jeg ud af :(
Avatar billede dyrbye Praktikant
07. april 2006 - 20:39 #18
Der er ingen risiko når du kan betale med dankort.
Gem diverse kommunikation.
Går det galt henvender du dig til din bankforbindelse og så vil de via pbs sørge for at du får dine penge igen.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2006 - 20:48 #19
naar man betaler med dankort kan man faa pengene tilbage hvis saelger ikke
leverer varen

men det er kun et af mange mulige problemer

forsoeg paa ikke at give den lovpligtige fortrydeelsesret ved internet salg,
urimelig behandling af reklamationer etc. er nok langt hyppigere end
deciderede svindlere
Avatar billede dyrbye Praktikant
07. april 2006 - 20:52 #20
Jeg vil da sige at jeg var glad for ordningen da Telia ikke leverede en mobil til mig efter 2 mdr venten.
Da jeg henvendte mig i pengeinstituttet gik der 1 uge så havde jeg pengene.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2006 - 21:00 #21
det undrer mig at du overhovedet skulle bede om pengene

saa vidt jeg ved er det ulovligt for saelger at traekke pengene inden de
sender varen

[det hjaelper ikke hvis det er et kaelderfirma som er gaaet konkurs - derfor
regeln om at man kan faa sine penge igen af banken, men Telia er jo ikke ligefrem
er kaelderfirma]
Avatar billede dyrbye Praktikant
07. april 2006 - 21:04 #22
Det undrede også mig. Men de er virkelig sværre at snakke med. Kundeservice ved ikke noget  og har ikke kontakt til andre afd.bortset fra e-mail og de slettes åbenbart med det samme.

Bortset fra det er det dog et meget bedre tegn at man kan betale med dankort fremfor kun bankoverførsel eller efterkrav.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2006 - 21:12 #23
Helt enig