Avatar billede d_warma Nybegynder
08. april 2006 - 02:25 Der er 12 kommentarer

Nysamlet maskine - masser af strøm/men intet VGA signal??

Hey,

Jeg har netop købt et bundle med:
ASRock K8NF4G-SATA2
Sempron 2800

På dette har jeg sat:
512 PC2700/333
DVD-brænder
Seagate barracuda 120 GB

Jeg har samlet maskinen, og sat strøm til.
Blæsere, DVD og Powerswitch virker, men jeg får ikke noget signal fra det indbyggede skærmkort??

Det lyder ikke til, at CPU'en starter, men jeg ved ikke hvormeget Sempron skal larme?

Hvad gør jeg galt - jeg har skiftet RAM, og prøvet at starte uden ram (uden at få et bip?)

Er der nogen der kender noget til dette problem?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 05:34 #1
Har du prøvet at taste F8 under opstarten, og vælge fejlsikret tilstand?

Hvis du har en gammel skærm kan du prøve at sætte den til.

Skulle det virke, så sæt opløsningen på din skærm ned til 800 x 600 og prøv med den  almindelige skærm.

Virker det skal du ind i enhedshåndteringen og se om der er udrådstegn ved din skærm skærmkort. (måske magler der en driver).

MVH

Jan C
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. april 2006 - 08:16 #2
Har du jumpet fsb rigtigt på bundkortet?
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. april 2006 - 08:18 #3
En cpu kan ikke larme, det er kølerelementet, der larmer, kører blæseren ikke rundt, har du glemt, at montere kablet til cpu på bundkortet, det er 3 små pinde stikket skal sidde på.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. april 2006 - 10:19 #4
Du kan også have sat bundkortet forkert i kabinettet.

Der er nogle skruehuller i et bundkort, og der er nogle modsvarende messingstudser/afstandsstudser i kabinettet. Der må KUN være messingstudser de steder hvor der er skruehuller i kabinettet. Er der blot 1 messingstuds et sted hvor der ikke er ett skruehul, err der stor sandsynlighed for at den ikke vil starte.
Derfor inden man sætter bundkortet på plads, tæller man antallet af mesingstudser, og det antal af skruer du efterfølgende anvender til at skrue bundkortet fast, SKAL være det samme som antallet af mesingstudser.
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. april 2006 - 10:21 #5
Prøv evt. at reesette bios på bundkortet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. april 2006 - 21:59 #6
Er du kommet videre ?
Avatar billede d_warma Nybegynder
10. april 2006 - 08:29 #7
Jeg er kommet videre.

Det viste sig, at kabinet producenten havde lavet cpu-power kablet for kort, således, at det ikke kunne nå den særskilte strømforsyning til CPU'en.
Jeg fik loddet noget mere ledning på, og så vupti var der også strøm til CPU'en.

Ganske simpelt problem/løsning,
Det er nogle år siden jeg har rodet med saml selv pc'ere, men havde dog ikke regnet med, at idiotsikringen var blevet fjernet med årerne. Jeg tænkte, at hvis kablet ikke kan nå, så er det nok ikke meningen det skal sættes til.

Så er jeg blevet den erfaring rigere..
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. april 2006 - 08:39 #8
Er det et eller anden form for standard kabinet, du har monteret det i, er det noget vås, der kan alle kabler nå. P4 kablet har samme længde som alle andre.
Avatar billede d_warma Nybegynder
10. april 2006 - 10:35 #9
Du kan selv være noget vås. ;o)

Det er et hiper kabinet - så det er lidt specielt.
Jeg konsulterede med en forhandler af kabinettet, som bekræftede at det var en fejl i kabinettet.
Det er ikke en P4 der sidder i maskinen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. april 2006 - 12:58 #10
Der skal uanset monteres et P4 kabel på bundkortet, ellers starter cpu ikke, og det er den du har glemt, at montere, jeg er også forhandler, og ved en smule om det.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. april 2006 - 19:11 #11
Luk DEBATTEN, og hjælp dem der haR BRUG FOR DET!
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. april 2006 - 19:57 #12
jacla-> Og hvad er så dit problem?