Avatar billede hc-riis Nybegynder
14. april 2006 - 21:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Manglende Internetforbindelse på bærbar

Jeg ligger inde med en Acer travelmate 4001LCi, som lige er blevet formateret. Problemet er at jeg ikke efterfølgende kan koble den på internettet. Har forsøgt mig med nogle drivere, men kan ikke rigtigt få det til at virke. LAN-forbindelsen bruger 1394-adaptoren, hvilket den jo ikke skal :/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2006 - 21:12 #1
Det kunne lyde somom du mangler at installere drivere på maskinen.

Find dine drivere her:
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2006 - 21:13 #2
Hov, man kunne godt linke direkte til driverne:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_4000.html
Avatar billede hc-riis Nybegynder
14. april 2006 - 21:16 #3
Har nemlig haft kig på denne side, og installeret

Broadcom Ethernet Software the BCM4401 Ethernet Adapter RELEASE 7.1.9
og
Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network card version 8.0.12.20000

Efter at have installeret disse, står LAN-forbindelsen ikke til 1394-adaptoren, men Intel (men det er trådløs). Skulle gerne kunne tilslutte via kabel :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2006 - 21:31 #4
Avatar billede hc-riis Nybegynder
14. april 2006 - 21:36 #5
Har ikke bærbaren ved min side pt, men har den igen imorgen. Vil forsøge mig med chipsetdriverne imorgen. Men tak indtil videre :)
Avatar billede sharkman Nybegynder
15. april 2006 - 22:41 #6
Husk også at checke, at der er tændt for ON på det trådløse netkort (det har før drillet mig et par gange..)
Avatar billede hc-riis Nybegynder
16. april 2006 - 12:18 #7
Sharkman -> Nu var det kabel jeg ville bruge, og har også fået det til at funke :) Men ja ang. det med ON på trådløs...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. april 2006 - 12:22 #8
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit info til noget ...

Hvordan løste du problemet ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. april 2006 - 12:22 #9
svar ..
Avatar billede hc-riis Nybegynder
17. april 2006 - 00:30 #10
Jeg havde forsøgt mig med "fjernsupport", altså forklare vedkommende hvordan det skulle gøres, men endte i sidste ende med at jeg hentede computeren. Så var det egentlig bare at gå ind i enhedshåndtering og installerer de korrekte driver til kortet. Så enkelt var det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2006 - 00:33 #11
Keine hexerei *s*

Takker for point :)