Avatar billede bobbynielsen Nybegynder
18. april 2006 - 12:20 Der er 1 løsning

Hvordan får jeg resultat (dataset) fra stored procedure i Delphi?

Jeg kan ikke finde ud af at kalde en stored procedure (Oracle) fra Delphi som giver mig et resultat tilbage som en REF CURSOR.

Min procedure er i en package. Ser således ud:

create or replace PACKAGE my_var_pkg AS
TYPE emp_refcur_typ IS REF CURSOR RETURN employees%ROWTYPE;
TYPE my_refcur_typ IS REF CURSOR;
my_var_pi NUMBER := 3.14016408289008292431940027343666863227;
my_var_e NUMBER := 2.71828182845904523536028747135266249775;
my_var_sales_tax NUMBER := 0.0825;
END my_var_pkg;

create or replace PROCEDURE get_emp_info (firstname IN VARCHAR2,
lastname IN VARCHAR2, emp_cursor IN OUT my_var_pkg.my_refcur_typ) AS
BEGIN
OPEN emp_cursor FOR SELECT e.employee_id, e.first_name, e.last_name, e.email,
e.phone_number, e.hire_date, j.job_title FROM employees e
JOIN jobs j ON e.job_id = j.job_id
WHERE SUBSTR(UPPER(first_name), 1, LENGTH(firstname)) = UPPER(firstname)
AND SUBSTR(UPPER(last_name), 1, LENGTH(lastname)) = UPPER(lastname);
END get_emp_info;

OBS! Læg mærke til at emp_cursor er IN OUT !

Når jeg kalder proceduren kan jeg ikke finde ud af hvad jeg skal give som 3. parameter (cursoren), for at det vil virke?

Resultatet vil jeg bare have vist i et DBGrid.
Avatar billede bobbynielsen Nybegynder
26. juni 2006 - 11:12 #1
Man skal bare lade være med at give 3. parameter (cursoren) en værdi, blot udelade denne parameter.