Avatar billede frisdahl Nybegynder
18. april 2006 - 15:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Https problem / MSN / netbank

Hej,

Min XP (med alle opdateringer) maskine har det med en gang imellem pludselig ikke at ville vise https sider. Det er fx netbank eller msn opkobling.

Når det sker er det uden forklaring.

Jeg har prøvet at reinstallere IE, men uden held. Til gengæld hjælper det at lave en "System restore" så virker det fint igen, men det er jo noget træls!

Jeg kører jævnligt adaware og har antivirus på maskinen så jeg ved ikke af, at der er spyware eller virus, der driller, men jeg tror nu, at det må være problemet alligevel.

Noget ideer?

Mvh Klavs Frisdahl
Avatar billede nva Praktikant
18. april 2006 - 15:12 #1
Kunne tyde på at du ind imellem kører via proxy. Prøv at kigge under funktioner-internetindstillinger-forbindelse-lan-indstillinger. Det nederste er ikke udfyldt hvis du ikke bruger proxy.
Men du har nok ret i at det skyldes snavs. En HiJackThis-log vil sikkert afsløre det.
Avatar billede nva Praktikant
18. april 2006 - 15:15 #2
Du kan jo følge vejledningen i denne udmærkede artikel. Ikke mig der følger op, da jeg snart logger af.
Avatar billede frisdahl Nybegynder
18. april 2006 - 15:26 #3
Vedrørende proxy.

Jeg kører ikke med proxy. I hvert fald ikke med vilje... Jeg har oplevet problemet både ved direkte opkobling til ADSL og gennem min trådløse Access Point. Men aldrig via proxy.

Mvh Klavs
Avatar billede nva Praktikant
18. april 2006 - 15:36 #4
Fik aldrig givet dig linket til artiklen http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. april 2006 - 17:47 #5
Måske et long-shot, men for tid tilbage -???- 2002 tror jeg, læste jeg om en som havde samme problem. Han gik ind på www.java.com og hentede den sidste nye - kan det måske også hjælpe dig?
Avatar billede frisdahl Nybegynder
30. april 2006 - 19:33 #6
Tak for jeres indlæg. Jeg ved jo ikke om det virker endnu, men hvis jeg kan finde ud af dele point ud skal de gå til nva for henvisning til den gode artikel,

Mvh Klavs
Avatar billede nva Praktikant
02. maj 2006 - 07:50 #7
Hej Klavs.
Du tog så point selv men til en anden gang kan du læse hvordan man uddeler point her http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede frisdahl Nybegynder
02. maj 2006 - 10:13 #8
Hej nva,

Ja jeg har skam forsøgt, men jeg kunne kun få lov til at acceptere det nyeste svar og det var mit eget. Jeg har også forsøgt at flytte pointene.
Jeg kan måske oprette et nyt testspørgsmål, som du så kan svare på, men jeg må lige læse dit link først...

Mvh Klavs
Avatar billede nva Praktikant
05. maj 2006 - 07:54 #9
Det var fordi du selv var den eneste der havde lagt et 'svar' - resten lå som kommentarer og kan derfor ikke tildeles point. Men du skal ikke oprette nyt spg. for at overføre point til mig - så meget betyder det ikke for mig.