Avatar billede petestaar Nybegynder
20. april 2006 - 18:37 Der er 10 kommentarer

Sløret signal under video capture.

Hej eksperter.

Jeg er ved at forsøge at overføre data fra mit digitale video kamera (Canon MV20i) til min PC (P4 2.8 Ghz, 120 GB Sata, 1 GB ram, Geforce 6800GT, Hama Firewire kort).

Jeg har problemer med at signalet er sløret og flimrer under overførelsen og desuden kommer lyden ikke med.

Har anvendt Windows Moviemakker, Adobe Premier, Unlead, Screen analyzer, og jeg har desuden forsøgt at overføre både til AVI, MPEG og diverse DVD formatter m.fl.

Tror det er en eller anden indtilling, måske mht. til frames, som der volder problemer.

Det er første gang jeg arbejder med digital videoredigering, så håber i kan hjælpe mig...
Avatar billede pinball Nybegynder
20. april 2006 - 18:40 #1
har du seneste driver til dit grafikkort?
Avatar billede pinball Nybegynder
20. april 2006 - 18:45 #2
Avatar billede petestaar Nybegynder
20. april 2006 - 18:46 #3
Ja, det har jeg. Er det da et kritisk punkt mht. indstilling af grafikkort og driver?
Avatar billede petestaar Nybegynder
20. april 2006 - 18:57 #4
Jeg har installeret den nu, dog uden forskel...
Avatar billede pinball Nybegynder
20. april 2006 - 20:04 #5
dit kamera og firewire fejler ikke noget vel?
Avatar billede petestaar Nybegynder
20. april 2006 - 20:25 #6
Nej det mener jeg ikke. Firewire kortet er helt nyt. Ved ikke om det kan være driveren til kameraet?
Avatar billede pinball Nybegynder
20. april 2006 - 21:58 #7
prøv opdater driver til kamera
Avatar billede petestaar Nybegynder
20. april 2006 - 22:03 #8
Jeg har googlet lidt frem og tilbage. Måske har det noget med denne SP2 fejl i Win XP.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;893008
Avatar billede petestaar Nybegynder
20. april 2006 - 22:06 #9
Problemet er nu, at jeg bruger en dansk Windows version, og når jeg downloader opdateringen klager den over at jeg bruger en XP med et andet sprog.

Har du nogen ide om hvordan jeg får opdateringen til en dansk version?
Avatar billede pinball Nybegynder
11. februar 2007 - 16:10 #10
?????