Avatar billede salanti Nybegynder
22. april 2006 - 12:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hijack this log

Hej.
Er der lige nogen der gider tjekke min mors hijack this log igennem :-)
Jeg har opdateret windows, og scannet med sophos.
Jeg har lidt problemer med explorer, fx kan jeg ikke trykke return i adressefelten, så jeg er nødt til at skrive URL i google toolbar istedet for i IE toolbar (det har jeg faktisk oplevet på 3 forskellige computere inden for 2 dage, gad vide om det er en virus?)
Anyway. her er log. tak

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:31:13, on 22-04-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
c:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\PhotoSmart\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\PHOTOS~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\system32\verclsid.exe
c:\Program Files\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\WINDOWS\system32\verclsid.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\verclsid.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\verclsid.exe
C:\Documents and Settings\\Desktop\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Program Files\Hewlett-Packard\PhotoSmart\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1112810790169
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos plc - c:\Program Files\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos plc - c:\Program Files\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos plc - c:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
Avatar billede levithan Nybegynder
22. april 2006 - 12:42 #1
kigger
Avatar billede levithan Nybegynder
22. april 2006 - 12:47 #2
loggen er ren.

dog har du denne fil verclsid.exe 100.000 gange

læs mere her http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=181833
Avatar billede salanti Nybegynder
22. april 2006 - 12:49 #3
Ja den så også ren ud med mit novice blik, men tak for det.
Har du/i nogen forklaring på at man ikke kan trykke return i adressefeltet, eller pil ned så man kan se tidligere adresser for den sags skyld! Jeg har slettet alle temp filer og clearet history
Avatar billede levithan Nybegynder
22. april 2006 - 12:57 #4
har du prøvet at gendanne default settings?

hvis ja, så geninstaller internet explorer http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1E1550CB-5E5D-48F5-B02B-20B602228DE6
Avatar billede levithan Nybegynder
22. april 2006 - 13:56 #5
virkede det?
Avatar billede salanti Nybegynder
22. april 2006 - 15:02 #6
Jeg kunne ikke ændre navn på den fil, og det hjalp ikke at loade default IE settings. Men jeg fulgte denne vejledning og nu virker det fint.

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/918165