Avatar billede Slettet bruger
23. april 2006 - 13:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forskellen på MsSQL og MySQL ?

Heey eksperter..

Er der nogen som kan forklare mig forskellen på MsSQL og MySQL ?
Avatar billede fynbo Nybegynder
23. april 2006 - 13:55 #1
Det er to forskellige firmaer som står bag. MySQL er open-source, dvs. kildekoden er frit tilgængeligt og kører på både *nix og Windows. MSSQL leveres af Microsoft og kører kun på windows. Begge sprog følger standarden for SQL-sproget men har hver især kommandoer som kun er gældende for deres databasesystem.
Avatar billede fynbo Nybegynder
23. april 2006 - 13:56 #2
MSSQL: Microsoft's relational database used on windows servers
http://www.google.dk/search?hl=da&q=define%3Amssql
--
MySQL: MySQL is a simple, yet powerful Open Source Software relational database management system that uses SQL
http://www.google.dk/search?hl=da&q=define%3Amysql
Avatar billede fynbo Nybegynder
23. april 2006 - 13:57 #3
Desuden mener jeg at MSSQL koster penge for en licens, hvorimod MySQL er gratis.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
23. april 2006 - 14:05 #4
MSSQL koster en bondegård kun til "Windoze" & MySQL er gratis og kan benyttes på næsten alle typer OS
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. april 2006 - 14:07 #5
MSSQL findes i en gratis version også.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
23. april 2006 - 14:30 #6
hmortensen >> lytter lige med ;)
Avatar billede fynbo Nybegynder
23. april 2006 - 14:34 #7
du får ikke gratis versionen ved at lytte men ved at hoppe herind:
http://www.microsoft.com/sql/editions/express/default.mspx
Avatar billede fynbo Nybegynder
23. april 2006 - 14:34 #8
"SQL Server 2005 Express Edition is a free, easy-to-use, lightweight, and embeddable version of SQL Server 2005. Free to download, free to redistribute, free to embed, and easy for new developers to use immediately, SQL Server Express includes powerful features such as SQL Server 2005 Reporting Services, a server-based platform for creating and delivering traditional and interactive reports, and a graphical management tool, SQL Server 2005 Management Studio Express, for easily managing your database."