Avatar billede sjoske Novice
23. april 2006 - 23:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mangles der en router ?

Hej derude.

En TDC bredbåndsforbindelse deles af to computere gennem en switch.
Dette virker, men forbindelsen forekommer at være meget svingende og er ofte meget langsom på begge computere.
Skyldes dette at der mangler en router ?
Avatar billede rebecca Novice
24. april 2006 - 00:30 #1
Nej det er ikke på grund af en manglende router.

Mulighederne hvad årsagen er kan være mange f.eks problemer hos Tdc, dårlig kabelforbindelse hos dig, elektrisk støj, defekte eller dårlige netkort eller at nettet bare er hårdt belastet desuden vil det jo gå langsommere hvis begge pc'er er på samtidig da de så deler forbindelsen.

På Tdc side kan du hente et lille program som kan teste din hastighed
Avatar billede rebecca Novice
24. april 2006 - 00:32 #2
Avatar billede levithan Nybegynder
24. april 2006 - 08:36 #3
du bør også køre TP testen fra internetkvalitetsguide.dk den er uafhængig da tdc kan optimere deres test til at være bedre end den er.

http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

Du kan prøve at sammenligne dem begge 2 på UTD
Avatar billede sjoske Novice
24. april 2006 - 08:56 #4
I øjeblikket sidder jeg ikke ved omtalte netværk, og kan derfor ikke teste med hastighedstesten.
Selv sidder jeg med et hjemmenetværk med Cybercity router og switch. Her oplever jeg aldrig problemer. Derfor min tanke om manglene router.
På omtalte netværk er der heller ingen problemer overhovedet, når kun den ene computer er tændt.
Problemet opstår først efter lidt tid, når begge computere er tændt.
Avatar billede rebecca Novice
24. april 2006 - 22:18 #5
måske er der en del programmer som søger opdateringer automatisk f.eks windowsupdate, mediaplayer men kun et gæt.
Avatar billede sjoske Novice
26. april 2006 - 22:55 #6
Nej. Det er nu ikke det, det handler om.
Er der ikke andre der har et bud ?
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 10:16 #7
Hvis jeg var dig ville jeg tage hastighedstesten, hvis den viser at du er langt under det som du betaler for ville jeg kontakte TDC support og fortælle dem om problemet måske de kan hjælpe, det kan selvfølgelig også være at dine pc'er trænger til en ordentlig hovedrengøring (formattering/Ny Install)
Avatar billede sjoske Novice
27. april 2006 - 11:05 #8
Omtalte netværk har en 2Mb forbindelse, der nemt downloader med større hastighed, end man kan forvente af en 2Mb forbindelse.
Computer 1 er 1 år gammel med nyinstalleret software. Computer 2 er 1 måned gammel.
Begge computere har Norton Internet Security, Ad-aware og Spybot installeret.
Begge computere er scannet for lus og lopper og alt muligt andet, og der er web-scannet for sikkerhed hos både Symantec og grc.com.
Sikkerhed og renlighed er i højsædet, så det er ikke der problemet ligger.
Tror selv mere og mere på, at der virkelig mangler en router til at styre hvilken computer der gør hvad.
Som sagt sidder jeg selv med et tilsvarende netværk, der virker perfekt. Den eneste forskel, er at jeg har en Cybercity router koblet med.
Så jeg må prøve at finde en billig router til at teste med.
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 13:01 #9
Har selv haft TDC Bredbånd og havde 3 pc'er på samtidig via en switch uden problemer.

Er du sikker på det er en switch og ikke en Hub du har? der er nemlig noget med at i en Hub dår signalet ikke lige igennem som det gør i en switch.
Avatar billede sjoske Novice
27. april 2006 - 14:13 #10
Det er en ASUS GigaX 1005 Switch. Så det er vist helt okay.
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 14:44 #11
Lyder godt nok, så er det nok ikke den
Avatar billede sjoske Novice
27. april 2006 - 18:40 #12
Vi når vist ikke meget længere her.

rebecca >> gi' et svar. Selvom du ikke kunne hjælpe, har du dog ydet en god indsats.
Så du får pointene :-)
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 19:34 #13
svar :-) og takker
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 19:34 #14
lidt for hurtig prøver igen