Avatar billede sovsekoder Nybegynder
04. maj 2006 - 09:37 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

SOAP pakke sniffer til Webservices.

Kan i liste en række tools til brug af "overvågning" af trafikken
1) fra en client der bruger en webservice
2) på en server der hoster en webservice

helst gratis tools. Hvis i har andre gode ideer til "overvågning" af http trafikken (i forbindelse med webservices), er de meget velkomne!
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
04. maj 2006 - 10:12 #1
Mon ikke det er sådan en bandit her du snakker om?

http://www.fiddlertool.com/fiddler/
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2006 - 13:19 #2
Apache Axis TCPMON er et glimrende tool
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2006 - 13:20 #3
(og selvom Axis er et Java web service toolkit så kan TCPMON sagtens bruges
selvom hverken client eller server er i Java, man skal bare have Java på maskinen)
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
05. maj 2006 - 13:32 #4
havde lidt bøvl med fiddler, ved ikke lige hvad det var - tcpmon virkede dog lige med det samme uden ballede!

giver gerne point til begge, så smid bare et svar arne
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2006 - 13:38 #5
ok