Avatar billede thorkil1 Nybegynder
09. maj 2006 - 08:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvordan renser jeg min pc´s harddisk

hvilke muligheder har jeg får jeg at rense min computers harddisk. Den er blevet noget langsom i opstart. Jeg bruger ad-aware se til at fjerne diverse fra internettet.

mvh
thorkil
Avatar billede levithan Nybegynder
09. maj 2006 - 08:54 #1
du kan prøve denne vejledning http://arlet.dk/langsomcomputer.htm
Avatar billede haverslev Novice
09. maj 2006 - 08:58 #2
Vi prøver først lige at check den for snavs.
Prøv at udføre det der er beskrevet her:
http://www.eksperten.dk/artikler/954
PS: Vent med at hente og køre Hijackthis som der henvises til.

Ellers lidt rengøring følgende steder:
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem.
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Og:
Start > Internet Explorer, klik på > Funktioner, klik på >Internetindstillinger, klik på >Fanebladet "Avanceret" og sæt flueben ved "Slet mappen Temporary Internet Files, når webbrowseren lukkes"

Kør derefter en gang Diskoprydning og Diskdefragtmentering
Klik på start > programmer > tilbehør > systemværktøjer > diskopryd / diskdefrag

Nu er der masser af mennesker der forbander Norton langt væk, fordi de mener at det tager masser af power osv. jeg er IKKE enig, mener blot det er et spørgsmål om at  sætte det rigtig op osv.
Hvis man kører med Norton Internet security så er der jo en hel del programmer som kan/skal have adgang til nettet. Hvis man kun har givet programmerne tilladelse efterhånden som man har installeret dem, ja så laver Norton ien slags "summering" i opstarten og checker hvilke programme har tilladelse og hvilke har ikke. Det går der jo lidt tid med, alt efter hvormange programmer man har installeret.
Hvis man f.eks ikke har kørt en programscanning og givet de programmer Automatisk tilladelse . til at gå på nettet, ja så er den langsommere i opstarten.
Det kan ændres ved at udføre følgende.
Dobbeltklik på Norton globusen, nede ved uret, klik på linien "personlig firewall",
klik herefter på knappen "konfigurer"
Klik på Faneblad "programkontol", klik på knappen "programscanning"
Nu søger den hele computeren igennem, for programmer der vil/skal have adgang til nettet - nogen vil der står "automatisk" i og det er f.eks windows.
Når den er færdig med scanningen, er opgaven så at checke om alle programmerne der er fundet, skal have adgang til nettet.
Hvis man har nogle programmer, som man ikke ved hvad er og hvad de gør, så lad være med at give adgang. Her opfordre jeg til at hente f.eks programmet Spybot eller Ad-Aware og scanne sin pc igennem for snavs (spyware)
Hvis man derimod kender alle sine programmer, som vil have adgang til nettet - så sæt flueben i dem, ved at klikke på knappen "marker alle", Klik på knappen ”Udfør”
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
11. maj 2006 - 15:57 #3
det virker fint.... men er der ikke også noget med rester af forskellige programmer man kan underøsge om er fjernet? og er der ikke noget med en startupmenu, hvor der kan være noget snavs og rester fra tidligere installerede programmer?
Avatar billede haverslev Novice
11. maj 2006 - 16:50 #4
Joo, du kan rense med ccleaner, men venligst læs manualen grundigt.
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Du kan også gå i msconfig og bestemme hvilke programmer der skal starte op sammen med windows.
Start > kør - skriv: msconfig - OK
klik på faneblad start og fjern flueben i de programmer der IKKE skal starte.
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
12. maj 2006 - 12:42 #5
det hjælper alt sammen - og pirrer min nysgerrighed...
Kan jeg i princippet slå alle fra - og så lade dem aktivere efterhånden som jeg bruger programmerne?
Jeg har flere ting, jeg ikke aner hvad er - som eksempelvis:
agrsmmsg.exe
c:\program files\ltmoh\ltmoh.exe
C:\windows\system32\igfstray.exe
C:\program files\apoint2\apoint.exe
C:\program files\java\2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\program..\micros...\office\OSA9.EXE - b - 1

mvh
Thorkil
Avatar billede haverslev Novice
13. maj 2006 - 21:48 #6
Nu kender jeg ikke alle programmer, men i princippet kan du selv aktivere dem efterhånden som du skal bruge dem.

Men søg f.eks på google : ltmoh.exe
Og du kan se process information, her er det Lucent Technologies Communciations
som højst sandsynlig er dit modem/netkort
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
13. maj 2006 - 23:50 #7
tak for hjælpen - nice information