I forbindelse med at lave et spil i java, vil jeg gerne tilføje en række objekter til en liste. Jeg gør som følger:
BasicOpponent op1 = new BasicOpponent();
int setOpp1Counter = 0;
while (setOpp1Counter < opp1No) { elementVector.add(op1); setOpp1Counter ++; }
Har klippet noget af koden ud, da det ikke giver mening her. Ideen er, at jeg vil tilføje forskellige opponents til listen og ikke den samme igen og igen. Mit program kan nemlig ikke kende forskel på objekterne, da de jo i virkeligheden er helt ens.
Kan man ikke på en eller anden måde få den til at tilføje objekter på en sådan måde, at de bliver kaldt noget forskelligt og lagt i vectoreren automatisk?
Det duer ikke, for så har de jo ikke nogen reference. Jeg bliver nødt til at kalde min opponent et eller andet, da jeg ellers ikke kan hive fat i den senere.
Tak for indlæggene. Det hjalp. Har udarbejdet en while løkke hvor den hiver fat i elementet og arbejder med det med det samme. Så problemet er løst.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.