Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
11. maj 2006 - 18:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skoleklasse ramt af nedskæringer, hjælp

Hej eksperter

Vi er en 8. årgang på Hald Ege Skole i Viborg som nu har fået taget vores længe ventede bornholms-tur fra os, pga. nedskæringer. Vores lærere har kæmpet for at få turen tilbage, men ledelsen er helt kolde overfor deres tilbud om at tage frivilligt afsted uden løn. Vi har ventet i 9. lange skoleår og vi synes selv vi fortjener den tur, da vi har været udsat for nedskæringer før. Først blev vi slået sammen i kæmpe store klasser på 25. elever pr. klasse, derefter fik vi taget vores valgfag fra os. Vi sidder 25 elever i et lille klasseværelse og vil gerne ud en gang i mellem.

Hele turen til Bornholm var planlagt, og i dag (torsdag) kom skoleinspektøren med nyheden at den var blevet aflyst pga. skolen skulle spare. Vi kom med tilbud om selv at betale fordi vi var så spændte, men inspektøren sagde nej før vi nåede at komme med en god idé.

Vi er alle meget sure over dette, da vi virkelig havde glædet os til denne tur pga. det store fællesskab i klassen, mange af eleverne var blevet skoletrætte, og kunne godt bruge noget mere tiden sammen med de venner de var ved at miste, pga. de havde de så hårdt i skolen. Jeg synes I alle skulle tage at bakke op omkring vores projekt for at få turen tilbage.

Vi har virkelig brug for det :)
Tusind tusind tak, hvis du giver en hånd !

Du kan skrive under på http://elevunderskrifter.1go.dk/

Hvis I har andre forslag til at få turen tilbage så kom endelig med dem !

TAK ! Fra 8.A. & 8.B. på Hald Ege Skole
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. maj 2006 - 21:12 #1
Damn.. Har sgu ondt af jer.. Ville meget meget gerne skrive under, men bor desvære ikke i midtjylland.

-- så er min skoles 8 klasser ikke de eneste der står i lort til knæene.. Vi 3 klasser skal slås sammen til 2.. :(

Held og lykke med det!
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
11. maj 2006 - 23:51 #2
Mange tak :)

Forbandede nedskæringer
Avatar billede dkshero Nybegynder
12. maj 2006 - 20:07 #3
hvorfor er det man skal bo i midtjylland?
Avatar billede pixar13 Nybegynder
12. maj 2006 - 20:19 #4
^^ Ville jeg da faktisk også gerne vide ;)
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
12. maj 2006 - 21:18 #5
Here's what youre gonna do:

Snak med jeres forældre hver især, og få deres opbakning for at arrangere turen privat, uden om skolen (forældrene har jo allerede tilkendegivet at de gerne selv vil betale). Så får I 3-4 forældre til at tage med som 'voksne', og holder så en uges kollektivt pjæk, hvor I tager til Bornholm. På den måde får I jeres tur, og I sender et helt klart signal til skolen om, at I ikke vil acceptere deres beslutning...
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
12. maj 2006 - 22:21 #6
dkshero: ved jeg faktisk ikke, skriv da endelig under alligevel .
jes_petersen2: vi har allerede overvejet dette, og overvejer det stadig :)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
13. maj 2006 - 16:52 #7
.. Så har jeg skrevet under jakob ;)

viske viske viske: Jeg bor på sjælland .. Sshhh :D
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
15. maj 2006 - 15:40 #8
Tusind tak pixar13 :D .
Avatar billede blanken Praktikant
19. maj 2006 - 00:51 #9
Jeg føler med jer, især fordi vores søns klasse var afsted sidste år. Skolen valgte at ryste en hel ny klasse samme på denne måde. Og det skal lige siges at det lykkedes. Klassen har et godt sammenhold og "passer" på hinanden.

Håber at I får samlet så mange underskrifter, at jeres skole ombestemmer sig.

viske:
Jeg bor også på Sjælland men er farveblind og opdagede derfor ikke den røde skrift :) ... ssshhh
Avatar billede pixar13 Nybegynder
01. juni 2006 - 21:59 #10
Hold da påske. 115 underskrifter. Godt gået.

Noget nyt i jeres sag?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
06. september 2006 - 17:44 #11
Nej desværre, ledelsen rykkede sig ikke, men vi får en 2-dages tur til København for at "erstatte" turen :)
Tusind tak for jeres underskrifter !
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2006 - 09:51 #12
Husk at lukke :)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
16. november 2006 - 15:35 #13
Jep