Avatar billede schristensen Praktikant
18. maj 2006 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dokke / Autohide windows form

Hej

Dette er engentlig to spørsmål, men drejer sig omkring samme problemstilling.

1. Jeg ønsker at kunne lave en dock funktion på min windows form.

2. jeg ønsker at kunne lave autohide på formen når den den er dokket i siden. (lidt ligesom Norton Security Manager har med deres globus i siden af skærmen)

Har søgt rundt omkring på nettet men har ikke fundet nogle beskrivelser af hvordan dette kan laves.

Så hvis du har nogle gode links - eller noget kode så er der point at hente.

Mvh
Søren
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
18. maj 2006 - 14:58 #1
Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad det er du vil.

Hvis du vil docke dine ting er det vel bare at sige at den skal flyttes til kanten hvis du placere den tæt på kanten.

Hvis du vil have at den autohider lidt ligesom man kan med windows baren med start knappen m.m. så kan man lave et loop der tager 1 pixel af formens størrelse for hvert loop og tilføje noget wait hvis det går for hurtigt. Den kan så maximeres ved mouseover eller hvad der nu er planen.

Det er muligt at disse ting kan gøres automatisk på en måde, men jeg er desværre ikke faldet over det.
Avatar billede schristensen Praktikant
18. maj 2006 - 15:02 #2
Ok.. det du beskriver er faktisk det jeg regner med at gøre - jeg troede at der var nogle smart komponenter til det, men det kunne type på at der ikke er.

Tror bare jeg laver det som du beskriver det.

Smid et svar så smider jeg nogle point.
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
18. maj 2006 - 15:14 #3
Beklager jeg ikke kunne hjælpe bedre.

Ved ikke om der er en smartere løsning, men har ikke set den.