Avatar billede rlundsgaard Nybegynder
19. maj 2006 - 14:14 Der er 1 kommentar

Automatisering af webforespørgelser via CLI.

Hej. Jeg spiller et online spil, hvor man dagligt skal "interacte" med folk. Dette kan dog blive ret trettende i længden så jeg vil prøve at lave et CLI script der bare kan kører en gang om dagen på min server.
Systemet fungerer således at man kan interacte med folk i den by man er i, ved at rykke sin "figur/karakter" til den lokation den pågældene er i.
Man har en venneliste hvor du kan se dine venner, og hvor de befinder sig.

Det ser således ud:

V. Haltia
Helsinki

man kan så trykke sig ind på personen, og rykke til samme rum, hvis ikke man allerede er der.

Når man står i samme rum som personen, kan man så interacte med ham/hun. Der findes forskellige måder man skal igennem.
de tre første man skal igennem er f.eks greet, hug og compliment.
Disse bliver udvalgt en dropdown menu (en select i html) og for hver af dem, skal man trykke på en image input type. Hele formen har denne action: Interact.asp?action=Interact&LocaleID=26719

Det jeg vil skal bruge er lidt basal grundviden om http forespørgelser og post submits, samt hvordan jeg kan finde frem til det rum og by personerne på min liste er i.
En hel kode ville selvfølgelig være rar, men også mindre dele, samt teori ville være rigtig lækkert, så jeg selv kan arbejde videre med det.

På forhånd tak.

Rasmus.
Avatar billede razor Nybegynder
19. maj 2006 - 15:32 #1