Avatar billede tricky Nybegynder
23. maj 2006 - 18:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MDaemon Server 9.0.1 problem - Kan ikke sende mails.

Hej Eksperter,

Jeg har nu de sidste par timer forsøgt at få løst nedenstående gåde uden held. Håber I kan hjælpe.

Jeg har en MDaemon Mailserver version 9.0.1 installeret på min Windows 2003 Server-maskine.
Efter at jeg igår aftes installerede Service Pack 1 har jeg ikke kunne sende mails fra MDaemon?!

Forsøger jeg at sende med WorldClient på port 25, får jeg en fejlmeddelse om at mailen ikke kunne sendes.

Ændrer jeg min opsætning til at kører på port 2525 i stedet for, så forlader mailen WorldClient, men strander i "Remote Queue" i MDaemon.

Her står den et godt stykke tid, og melder så "Transient Delivery Failure" tilbage til den lokale afsender adresse.

Jeg har ingen problemer med at modtage mails udefra. Jeg kan blot ikke sende.

Min DNS er som nedenstående:
mail.domaene.dk. IN A XX.XX.XX.XX.
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

Jeg har DNS-styring hos GratisDNS.dk

Håber på hjælp!

De bedste hilsener...
Avatar billede tricky Nybegynder
23. maj 2006 - 18:56 #1
Jeg kan lige tilføje at serveren kører på en Webspeed-forbindelse fra TDC Kabel TV.
Avatar billede tricky Nybegynder
23. maj 2006 - 22:55 #2
Problemet er løst... Det var firewallen der blokerede et eller andet. Præcist hvad ved jeg ikke endnu.