Avatar billede yaffar Nybegynder
29. maj 2006 - 00:41 Der er 8 kommentarer

problem ved download i FireFox

Hej Alle...

Er jeg den eneste der oplever at mine downloads går i stå meget ofte? uanset hvor jeg downloader fra så stopper mine downloads ofte halvvejs. Andre med samme problem? Problemet er kun med download igennem FF, og ikke FTP el.lign.

Har version 1.5.0.3, tror det er den nyeste. Men spørgsmålet er bare... ligger problemet mon hos FF, min computer eller de sider jeg downloader fra?
Avatar billede olebole Juniormester
29. maj 2006 - 00:46 #1
<ole>

Det er svært at sige uden noget mere info. Hvad er det præcist for filer, du ikke kan downloade? Prøv med nogle links  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. maj 2006 - 12:18 #2
Jeg har aldrig problemer med download i firefox.

Det kan være din Router der driller. Det kommer utvivlsomt an på hvilke filer der er tale om!
Avatar billede yaffar Nybegynder
29. maj 2006 - 15:09 #3
Det kan være alt fra lyd filer til videofiler eller dokumenter og programmer. Oftest når de er lagt op på yousendit.com eller lignende sider, men også fra ganske almindelige hjemmesider. Filerne er altid pakket, ved ikke om det har noget med det at gøre...
Det begyndte først for en månedstid siden og har siddet bag den samme router/forbindelse siden et halvt år siden. Har spurgt ind til problemet i andre fora, hvor andre også har haft samme problem uden at helt forstå hvorfor det sker. Jeg oplever ikke det samme problem ved fx downloading igennem MSN eller FTP.

Tak for Jeres hjælp.
Avatar billede yaffar Nybegynder
29. maj 2006 - 20:11 #4
olobole ---> her er et eksempel. http://www.sendspace.com/file/8jkbm8
Min download manager crasher ved 6%. Engang imellem hjælper det at cancel den og så retry, men det er desværre ikke særlig ofte det hjælper. Håber på jeres hjælp :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. maj 2006 - 22:10 #5
yaffar>> Du kan ikke få hjælp til at lave ulovligheder. Sådan er reglerne på eksperten. Jeg syntes at du skal støtte kunstneren, ved at købe hans musik. Du kan købe hans musik direkte fra hans hjemmeside: http://stage.arminvanbuuren.com/index.php?id=23
Avatar billede yaffar Nybegynder
30. maj 2006 - 00:48 #6
James...: Der bliver ikke begået nogen ulovligheder her eftersom dette er et radiorip som manden selv har opfordret til. Dette er ikke noget som bliver udgivet, ej heller bliver det spillet igen. Det var et live set, som blev broadcastet på fere hundrede radiostationer verden over. Jeg var tilfældigvis ikke hjemme på pågældende tidspunkt, derfor har jeg ledt efter det på nettet. Og hvis jeg endelig skulle begå ulovligheder ville jeg ikke være dum nok til at poste dem herinde :) Desuden har jeg flere af hans albums liggende her, men det var ikke det spørgsmålet drejede sig om. Har opdaget at det samme sker for IE. Så det kunne godt tyde på internet opsætnignen. Men hvad og hvorfor?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2006 - 09:11 #7
Jeg undskylder min negative forudtaget hed.

Din Router, uden tvivl.
Prøv at tage strømmen af din router, bare et par minutter. Det hænder at nogle routere bliver lidt sløve. Linksys WRT54G har dette problem i tidlige firmware versioner, så det er ikke utænkeligt at andre routere har lignende problemer. Normalt kan en soft reset (power off power on) hjælpe.
Avatar billede yaffar Nybegynder
31. maj 2006 - 02:07 #8
Det er bare iorden James. Tænkte nok der var nogen der ville klage over det link der. Anyways, jeg ved ikke hvilken opkobling jeg har eftersom jeg har trukket netledning fra min nabo hertil. Har godt nok også en Linksys som du nævner, men den bruger jeg kun til trådløs net, men den er hverken tilsluttet eller tilstede i lejligheden :) Men jeg må prøve at restarte min nabos router så, hvis ikke der er andre forslag. Tak for hjælpen ellers.