Avatar billede madsbofalk Novice
29. maj 2006 - 21:34 Der er 5 kommentarer

Netværksprinter

Jeg har en Konica Minolta Magicolor DL 2430 Laserprinter med netværkskort, som jeg gerne vil have på mit netværk. Derfor har jeg købt en router, men når jeg kobler printeren til den, lyser der ikke nogen lampe ud for den valgte port (det gør der ud for den port, hvor computeren er koblet til). Og jeg kan ikke finde printeren ud fra dens IP-adresse i opsætningssoftwaren. Det virker egentlig, som om den slet ikke er koblet til.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2006 - 21:35 #1
Har du aktiveret TCP/IP ?
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2006 - 21:35 #2
Prøv at sæt den til at hente DHCP til at starte med hvis du kan.
Avatar billede triton Nybegynder
29. maj 2006 - 23:42 #3
Hvis porten ikke lyser har du ikke noget dhcp problem, ihvertifald ikke endnu, for netværket i printeren er slet ikke sluttet til endnu.

Du kan kontrollere følgende:

netværks kabel, har du det rette? evt. prøv med det fra pc'eren.
Prøv porten hvor pc'eren sidder på, virker dette?
Er netværket i printeren sat til auto negotiate? (eller er den sat til det samme som routeren)

For øvrigt, hvorfor har du købt en router?...eller kan du give mig den helt præcise enheds navn?

Er det evt. en kombineret router / switch?

Skriv bare hvis du skal have uddybet noget.
Avatar billede kenp Novice
30. maj 2006 - 09:59 #4
prøvet et andet netværkskabel?
Avatar billede madsbofalk Novice
30. maj 2006 - 10:21 #5
Jeg har prøvet med et andet kabel, det hjalp ikke. Routeren er sat op med DHCP. Jeg købte en router fordi jeg skal kunne have computeren koblet til både internettet(ADSL) og printeren på samme tid. Det er vist "kun" en router: E-tech RTBR05.
Jeg ved ikke, hvordan jeg kan sætte netværket i printeren til auto negotiate, hvis den ikke er det i forvejen.