Avatar billede webdb Nybegynder
03. juni 2006 - 18:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Administrations værktøj til sql server 2005 ?

Hej,

Jeg anvender sql server 2005 på webhotel og jeg har adgang til tabeller, views stored proc mv. Sql server 2005 klienten giver mig ikke let adgang til at tage back up, se diskspace allokering, mv. som man kendte det for enterprise manageren tidligere.

Er der nogen der kan anbefale nogle gode eksterne værktøjer/ software der kan klare hele administrations delen af en database på sql server 2005 ?
Avatar billede nielle Nybegynder
03. juni 2006 - 19:14 #1
Hvis du højreklikker på den af dine databaser du ønsker at tage backup af, får du en context menu frem. I denne er der et menupunkt, Tasks, og hvis du vælger dette er der et menupunkt til backup under dette.
Avatar billede ricky Nybegynder
04. juni 2006 - 17:41 #2
Avatar billede nielle Nybegynder
08. juni 2006 - 06:49 #3
Hvad med noget respons?
Avatar billede webdb Nybegynder
08. juni 2006 - 17:24 #4
yep. Jeg er med på features i sql server. Manglede nok noget software/ program til at kunne se hvormeget de enkelte tabeller fyldte mht. data, indexes mv. samt databasen samlet. Webhoteller har begrænsning på pladsen, og det er lidt vigtigt at kunne holde øje med udviklingen i diskplads for databasen. Kan man se diskplads i sql server ? Måske via noget opslag og t-sql ?
Avatar billede nielle Nybegynder
08. juni 2006 - 18:43 #5
I mit eksemplat kan jeg simpelthen højreklikke på databasen, hhv. hver enkelt tabel, og vælge properties. Herefter får jeg alle de oplysninger du nævner.
Avatar billede webdb Nybegynder
08. juni 2006 - 18:59 #6
tak, nielle. Super.
Avatar billede nielle Nybegynder
08. juni 2006 - 19:07 #7
Skal det forstås sådan at det også virker for dig? :^)
Avatar billede webdb Nybegynder
08. juni 2006 - 19:11 #8
ja, tak for hjælpen. skriv et svar så jeg kan give points
Avatar billede nielle Nybegynder
08. juni 2006 - 19:19 #9
Svar :^)