Avatar billede bahando Nybegynder
10. juni 2006 - 22:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Re: virker et nvidia geforce 460 MX i et ASUS P4P800-VM MB?

Kære eksperter

Først lidt computer spec's:
- Jeg kører Windows xp pro med SP2
- Mit motherboard er et ASUS P4P800-VM og er opdateret med den nyeste bios version 1018
- Intel 4 processor, 3 ghtz
- Mit grafikkort er et nvidia geforce 460 MX

Ønsker i flere informationer må i bare sige til...

Nå, nu til mit problem:

For lang tid siden (2001-2 tror jeg) købte jeg en computer i Aldi - en af de der pakker! Den chrashede og jeg blev nødt til at købe et nyt motherboard samt en ny  intel 4 processor som så er det der sidder i nu. Jeg regnede dog med at jeg kunne køre videre med det gamle grafikkort og det kørte egentlig også fint, men jeg har aldrig kunne opdatere driverne på det med de nyeste drivere fra Nvidia's hjemmeside (på trods af at grafikkortet står som værende kompatibel med dem). Det eneste der kan køre på den er de gamle drivere som er på ASUS's installations CD til motherboardet. Når jeg forsøger at installere driverne rebooter min computer lige når installationen er ved at være færdig, hvorefter jeg kan vælge at starte computeren med den konfiguration der sidst virkede... Min første tanke var derfor at grafikkortet ganske enkelt ikke virker i mit nye motherboard, men på den anden side så kører computeren jo! Endvidere kan jeg ikke finde nogen funktion i min bios menu hvor jeg kan slå det inbyggede intel extreme 2 grafikkort fra, hvilket jeg også tænker kan være en del af problemet... Så til at starte med vil jeg bare høre om jeg skal ud og investere i et nyt grafikkort eller om der er en anden løsning. Jeg bruger den udelukkende som en spille computer og det er derfor rimelig vigtigt at den kører relativt hurtigt. På nuværende tidspunkt hakker den i World of Warcraft samt Counterstrike, hvilket er lidt irriterende... Jeg har investeret i en ekstra ram klods så der nu sidder en 512 samt en 256 klods i og jeg har en 2 mb forbindelse så jeg synes det burde kære ok.

Håber i kan hjælpe mig..

Mvh. Morten
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. juni 2006 - 22:23 #1
Du skal højere op, både med grafikkort og ram, hvis du vil spille word of warscraft
Avatar billede bahando Nybegynder
10. juni 2006 - 22:40 #2
De anbefalede specifikationerne til World of Warcraft er 512 mb ram, intel pentium 4 og et 64 mb 3d grafikkort(minimum specifikationerne er et 32 mb ram 3d grafikkort), så mit svar må være nej. Ud fra hvad jeg kan se, kan det kan sagtens køre med det hardware jeg har nu. Jeg har venner der køre det fint med minimum kravene som er: Intel pentium 3,  800 mhtz, 256 mb ram og et 32 mb 3D grafikkort.
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. juni 2006 - 22:43 #3
Det holder ikke en arm, der skal bruges mere, hvis du vil køre nogenlunde fejlfrit.
Avatar billede bahando Nybegynder
10. juni 2006 - 22:58 #4
tja jeg er nu ikke helt enig. Så krævende et spil er det altså ikke, men jeg vil da give dig ret i at et nyere grafikkort ville pynte på det hehe. Jeg kunne nu godt tænke mig et svar på mit spørgsmål omkring driverne til mit grafikkort... hvad er grunden til at de ikke kan opdateres til en nyere version? Er det fordi at mit grafikkort og mit motherboard ikke spiller sammen eller hva?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2006 - 00:12 #5
Er dit graffikkort 3.3V versionen?
Avatar billede bahando Nybegynder
19. juni 2006 - 17:36 #6
Jeg ledte efter oplysninger der kunne sige om det var en 3.3V version men det har ikke lykkedes mig at finde nogen. Jeg har nu købt et nyt grafikkort så det blev desværre løsningen. Da jeg ikke mener at kunne godtage Peet's kommentar som en egentlig løsning på problemet smider jeg point'ne tilbage i posen. Håber det er ok.
Mvh. Morten
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juni 2006 - 21:16 #7
Tjah...
Du skriver ikke i spørgsmålet at du ledter efter oplysninger der kunne fortælle om det var en 3.3 version grafikkort...

Så kommer denne:
"Kommentar: john_stigers
11/06-2006 00:12:25 Er dit graffikkort 3.3V versionen?"

Så lukker du svaret med "Jeg ledte efter oplysninger der kunne sige om det var en 3.3V version"

Dvs. du har ikke tjekket mail i en uge, eller også ledte jeg dig på sporet af løsningen, og så tager du point selv da du indser at peet49 har 100% ret i at et geforce 460MX slet ikke er godt nok...

Gæt selv om det er ok..... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juni 2006 - 21:19 #8
http://www.eksperten.dk/spm/687344 - her fik du også at vide at counter strike ikke var glad for dit kort, og da counter strike faktisk intet kræver af en maskine, så må der have gået noget op for dig.

(Kunne du lige pludselig huske at du faktisk HAVDE fået at vidde at dit grafikkort var skod??)
Avatar billede bahando Nybegynder
20. juni 2006 - 14:39 #9
Ked af hvis jeg havde trådt nogle over tæerne. Det var ikke min mening. Jeg kan oprette et nyt spørgsmål og smide point'ne hvis i synes det er mere fair. Jeg opfattede det bare som om at jeg ledte efter et svar på hvordan jeg kunne få det gamle hardware til at virke. Det at jeg kunne sætte et nyt grafikkort og mere ram i kunne jeg jo godt regne ud ville løse problemet. Jeg kunne jo også bare have købt en ny computer! Men som sagt, det er skam ikke fordi jeg sidder og holder på point'ne for min egen skyld og jeg vil meget gerne give dem til peet eller John hvis i synes det er fair.

Mvh. Morten
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2006 - 19:36 #10
Så synte jeg helt ærligt du skulle give peet49 point.
Det han skrev 10/06-2006 22:23:39 var jo helt korrekt, og samtidig en afvisning på det du selv håbede på, nemlig at kunne optimere dit system så det ville være istand til at køre dine spil.
Avatar billede bahando Nybegynder
21. juni 2006 - 08:36 #11
Nu har jeg oprettet spørgsmålet: Re: point til Peet49. Lig et svar her Peet og point'ne er dine.

Mvh. Morten