Avatar billede nwt Nybegynder
16. juni 2006 - 16:17 Der er 7 kommentarer

et offentlig ip, en router men to webservere

Hvordan konfigureres router (DLink DI-514), hvis jeg ønsker to selvstændige webservere bag en router forbundet til nettet via en fast ip ? Den ene kører fint pt. på standard http, port 80.
Men den anden kan jeg ikke fange.
Avatar billede kenp Novice
16. juni 2006 - 16:33 #1
Så må du jo sætte den anden til at køre på en alternativ port.
Avatar billede nwt Nybegynder
16. juni 2006 - 17:34 #2
Jeg har prøvet at oprette en ekstra virtual server i routeren med port 85, men det virker ikke.
Avatar billede kenp Novice
16. juni 2006 - 17:40 #3
så husker du også at webserver skal lytte på port 85 og du skal sætte :85 efter domænet?
Avatar billede nwt Nybegynder
16. juni 2006 - 20:47 #4
Ja da.
Avatar billede kenp Novice
16. juni 2006 - 21:00 #5
Så vil det altså også virke... for jeg har da flere webservere på 1 offentlig ip hvor jeg bare køre nogle af dem på forskellige porte.
Avatar billede leif Seniormester
16. juni 2006 - 21:02 #6
Hvis du har sat Webserveren til at lytte på Port 85, skriver www.domæne.dk:85 eller IP:85 og har nattet/forwardet port 85 til maskinen virker det også.

Hvis du sidder på samme side som serverne selv kan det være du ikke selv kan.
Avatar billede michaels102 Nybegynder
17. juni 2006 - 10:03 #7
PS. Husk at checke om du har en firewall som spærre for porten