Avatar billede calmsyond Nybegynder
20. juni 2006 - 13:47 Der er 3 kommentarer

Win98 skærmopløsning

Hej. Jeg har et problem med min computer som har Windows 98...den har på mystisk vis ændret sig til skærmopløsningen 640x480..jeg vil gerne have den tilbage til mit oprindelige 800x600, jeg HAR prøvet at højreklikke og sige egenskaber og så indstillinger, men det gider den ikke ændre sig..

Er der en anden måde jeg kan gøre det på??
please help me!
Avatar billede gratis Nybegynder
20. juni 2006 - 14:39 #1
her er et tips fundet for efterhånden meget læge siden :)

SKÆRMOPLØSNING LÅST FAST

Skulle du komme ud for, at din skærmopløsning bliver "låst fast", så du f.eks. kun kan køre 640 x 480 uanset hvad du indstiller egenskaberne for skærm til, kan det (som med så meget andet) løses ved at redigere direkte i registreringsdatabasen.

Du skal starte REGEDIT.EXE og finde nøglen HKEY_CURRENT_CONFIG/Display/Settings/Resolution. Den kan du så f.eks. indstille til 800,600
Avatar billede c-holst Novice
21. juni 2006 - 20:50 #2
en anden mulighed. start op i fejlsikret, afinstaller driveren til gfx genstart og reinstaller denne, som du jo selvf. har liggende klar:-)
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:00 #3
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)