Avatar billede umba Nybegynder
23. juni 2006 - 14:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Printernetværk

Hej jeg har lige købt en samsunk laserprinter til 3500,- så jeg vil gerne have lavet den til printernetværk så jeg tilslutede den til den ene comp oprettede lan og opsatte den til at den skulle deles over lan men de andre kan ikke finde den alle pcer har xp hvorfor virker den ikke????????
Avatar billede jps6kb Novice
23. juni 2006 - 14:32 #1
Har du delt printeren? Du skriver du har oprettet LAN, men det siger jo ikke så meget ;)
Er de på samme arbejdsgruppe?
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. juni 2006 - 14:46 #2
Du skal instalere printeren på hver computer som du vil have mulighed for at printe ud med, men under installationen skal du vælge netværksprinter, og setupprogrammet vil så lede efter en netværkspringer, og efterrrfølgende installere driveren til den.
Det kræver, at printeren er installeret og delt som en resource på den maskine, som den er koblet til inden den kan findes i netværket.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. juni 2006 - 14:48 #3
Som jps er inde på, så skal alle conputerne, som skal have adgang til printeren også være i samme arbejdsgruppe som den maskine, hvor printeren er koblet til.

Som allerede nævnt, så skal Fil og udskriftsdeling også være aktiveret på maskinerne.
Avatar billede umba Nybegynder
23. juni 2006 - 15:00 #4
de er i samme arbejdsgruppe..... og printeren skulle da ikke være instaleret den brute stadig kunne finde den den skulle bare be om en driver.....
Avatar billede umba Nybegynder
23. juni 2006 - 15:03 #5
som sagt er printeren delt.....
Avatar billede jps6kb Novice
23. juni 2006 - 15:06 #6
Har du prøvet at installere printeren på en af de andre maskiner og så vælge netværksprinter?
Avatar billede umba Nybegynder
23. juni 2006 - 15:15 #7
nej prøver lige og giver respons......
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. juni 2006 - 15:54 #8
Den maskine som printeren er tilsluttet, skal du tilføje en printer. Først derefter er printeren en del af denne maskines resourcer.

Når printeren er en del af en maskines resourcer, og den er delt ved hjælp af fil og udskriftsdeling i samme arbejdsgruppe, så vil andre maskiner kunne se printeren, HVIS DU HAR TILFØJET printeren i de andre maskiner. Printeren vil blive en resource til de andre maskiner, men en netværksresource.

Du vil aldrig kunne tilgå en resource, som ikke er en del af en maskines resourcer, netværks eller anden.
Avatar billede umba Nybegynder
23. juni 2006 - 23:44 #9
de er tilføjet og er i samme arbejdsgruppe printeren er instaleret på alle maskiner jeg kan se den men ikke udskrive.....