Avatar billede repsak Nybegynder
28. juni 2006 - 15:03 Der er 7 kommentarer

Cannot obtain port information

Hej, jeg har sat 3 netværksprintere op, som alle giver denne fejl:

ERROR: Cannot obtain port information about selected printer. Check that printer (X) is an installed printer.

Alle printerne er af forskellig mærke og model.

Hvad kan der være galt. Jeg er sikkrt på at de indtastede data er rigtige.
Avatar billede netpxg Nybegynder
28. juni 2006 - 15:12 #1
Kan du finde dem med en ping fra kommandolinien ?
Avatar billede repsak Nybegynder
29. juni 2006 - 10:53 #2
ja, uden problemer
Avatar billede netpxg Nybegynder
29. juni 2006 - 12:11 #3
Kan du se dem i "Printers and Faxes"
Avatar billede repsak Nybegynder
29. juni 2006 - 13:20 #4
ja, den står der og ser fejlfri ud
Avatar billede netpxg Nybegynder
29. juni 2006 - 13:28 #5
Hvad står der i "Ports" på "Properties / egenskaber" faneblad ?
Avatar billede repsak Nybegynder
30. juni 2006 - 11:04 #6
der står IP_10.31.16.250, Standard TCP/IP port, PrinterName
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. juli 2006 - 13:27 #7
Så hvis du pinger til 10.31.16.250 kommer der svar? Og du er 100% sikker på det er den givne printers IP-adresse?

I så fald kunne det tyde på at det er en speciel printerserver (er den intern eller ekstern), printeren kommunikerer via.

Du kan prøve i "port" fanebladdet, at markere porten, og klikke på "konfigurer port". Herunder vil der formentlig stå "RAW" protokollen og portnummer "9100".

Prøv at skifte til protokollen "LPR", og giv "kø" feltet navnet "LPT1" eller "PR1". Det er den næst mest almindelige standardopsætning.

Og ellers må du konsultere manualen for printserverboksen/netkortet og finde ud af, hvilken indstilling den skal have.

Du kan iøvrigt også prøve at indtaste adressen i en internet browser. De fleste nyere printserverbokse har indbygget en webside til konfiguration. Og det kunne også sagtens tænkes, at printserverens subnetmask var forkert...