Avatar billede clausj Nybegynder
13. juli 2006 - 16:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HD vises ikke på computeren

Hej,

jeg har købt en ekstern harddisk, sat strømmen til usb-stikket  og den velkendte "dong"-lyd kan høres, men men men  jeg kan ikke se drevet nogle steder. Jeg har yderligere 2 eksterne som jeg sagtens kan se i "denne komputer" -  men altså ikke denne nye "brugte"  Gør jeg noget galt?  det plejer ellers at være så lige til....  ??  Styresystem XP

mvh
claus

mvh
claus
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. juli 2006 - 16:16 #1
Du skal i diskhåndtering og gøre den klar, opret en partition og formater den. Giv den et drevbogstav, der er højt i herakiet - m f.eks.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
14. juli 2006 - 08:16 #2
du skrive ikke om det er en 2,5" eller 3,5" HD. Hvis det er en 2,5" og du kun forsyner den med strøm fra uSB porten skal du være opmærksom på at usb-porten kun kan levere 0,5 amp.
Avatar billede clausj Nybegynder
14. juli 2006 - 12:42 #3
hej igen,

Det er en 3,5"

men problemet er at den slet ikke vises i "diskhåndtering" (og ja, jeg har tændt den og den har sagt "dong")

mvh

claus
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. juli 2006 - 12:44 #4
Prøv en anden usb-port
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. juli 2006 - 12:47 #5
Den skal stå i diskhåndtering som flytbar disk, du kommer der ved, at højreklikke på denne computer-administrer-diskhåndtering, du skal sikkert scrolle lidt ned for, at se den.
Avatar billede clausj Nybegynder
14. juli 2006 - 12:57 #6
syns ikke den ses nogen steder, kan det være fordi jeg bruger for mange usb-porte (6-7 stykker)
Avatar billede clausj Nybegynder
14. juli 2006 - 13:54 #7
Jeg har løst problemet nu,    tog hd ud af kabinettet og satte den i et ekstern kabinet, og nu virker den fin fin...  det må være elektronikken i selve strømforsyningen.....  du får gerne dine point hvis du smider et svar

mvh
claus
Avatar billede clausj Nybegynder
28. august 2006 - 20:29 #8
afmelder tråden
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. august 2006 - 21:53 #9
Takker for point.