Avatar billede why Nybegynder
20. juli 2006 - 00:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

100% cpu load når harddisk arbejder

Hej jeg har netop opgraderet min computer med en athlon 64 3200+ processor, et nyt msi k8n neo2-fx bundkort og en ny samsung 200 Gb sata harddisk.
Selvom mit gamle hardware var langsommere, oplever jeg problemer med mit nye som ikke var der i gamle dage.

Jeg tror jeg har lokaliseret fejlen til at min CPU bliver fuldstændig forstyrret når sata-harddisken bliver presset. Dvs. hvis jeg flytter en stor fil eller noget, så ryger cpu-load på 100% og kan forsætte sådan i flere minutter. Det kan vel næppe være normalt.

Nogen der har et tip. Eller blot en god søgelinie til google. Jeg synes ikke rigtig jeg får de gode hits.

På forhånd tak.
Avatar billede morhan Novice
20. juli 2006 - 00:52 #1
Kig på transfer mode for din SATA controller i device manager
Hvis den står på PIO mode, så har du forklaringen
Avatar billede why Nybegynder
20. juli 2006 - 00:54 #2
Det har jeg tjekket (men glemt at nævne).
Avatar billede why Nybegynder
21. marts 2008 - 13:35 #3
Det har jeg vist klaret for længst. Jeg husker dog ikke hvad der var galt. Lukker og slukker!