Avatar billede neoman Novice
23. juli 2006 - 15:05 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Online help til kunder - program til at overtage kundens skærm

Jeg har for nogle år tilbage her på Eksperten set en annonce for et dansk firma som havde en applikation som kunne følgende :

Hvis en kunde havde et problem på sin skærm, så kunne supporten sende  en email til kunden indeholdende et link. Når kunden klikkede på linket, så kunne supporteren se kundens skærm og foretage aktioner på denne skærm med mus og tastatur. Det krævede ikke installation af noget hos kunden, og supporterens adgang til kundens skærm var begrænset til denne ene session ad gangen.

Dette system lyder som et der kunne dække behovet - problemet er at jeg ikke kan google mig frem til det igen :-( Det specifikke  problem er vejledning af kunden igennem et webbaseret system, så det er ikke nødvendigvis påkrævet at totalkontrolere  kundens desktop.

Et andet system med noget tilsvarende funktionalitet ville også være godt.
Avatar billede jps6kb Novice
23. juli 2006 - 15:07 #1
Jeg kan godt huske jeg har læst om det, men navnet er også væk her.
Måske du skulle kigge på VNC (www.vnc.com) og Remote Administrator (www.radmin.com).

VNC er gratis hvor imod Radmin serverdelen koster penge og klienten er gratis.
Avatar billede jps6kb Novice
23. juli 2006 - 15:10 #2
http://www.uxdata.dk/artikel.php?id=32&titel=Fjern_Support    Måske der også er noget her.. :)
Avatar billede neoman Novice
23. juli 2006 - 15:25 #3
VNC, mig bekendt, kræver installation af en serverdel hos den der skal supporteres, og dette er udelukket (da man hverken kan forvente at en bruger med et problem kan rode med den slags, eller at hans IT-afdeling kan eller vil installere server-software for fremmed adgang til deres system). Dit andet link peger på et eller andet til download. Det er netop dette man kunne undgå ved det smarte program.

De fleste firmaer har computerne bag  firewall og uden at brugerne frit kan installere ting og sager eller rode med port indstillinger. Det er netop disse forhold som gør, at et program som det beskrevne var smart:-)
Avatar billede neoman Novice
23. juli 2006 - 16:38 #5
hey space - det var det - NETOP ! :-) tak for hjælpen
Avatar billede tkreutzfeld Praktikant
25. juli 2006 - 00:00 #6
Ville blot nævne det danske system der hedder supportfromweb - det fjerner totalt alle "spor" bagfter, bruger port 80 og er super nemt at bruge :o) det kan findes her: www.supportfromweb.com