Avatar billede gadebarnet Nybegynder
24. juli 2006 - 10:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

div fra frame ud over frame

Jeg har disse 2

<frameset  rows="50%,*">
    <frame name="menu" src="" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
    <frame name="main" src="" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>

i menu framet skal jeg kunne tegne et div layer ud over den anden frame, der er nedenunder...

Det skal bruges til en top menu.
Avatar billede fennec Nybegynder
24. juli 2006 - 11:14 #1
Det kan du desværre ikke, da frames pr definition altid ligger over div. Det er hardcoded sådan, lige som det er med dropdowns, som også ligger over alt andet.

Det man normalt gør er at lave et cross-frame script, som viser div's i hovedframen nå man holder musen over menupunkterne. Er det et færdig menu script du har fundet, for så understøtter det måske allerede frames??

Ellers findes der et workaround, hvor man viser Iframes i stedet for div's, men jeg ved ikke om det virker med andre frames. Har kun set det ved dropdowns problematikken.
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
24. juli 2006 - 11:16 #2
Jeg har KUN mulighed for at lave menuen i en frame over det frame hvor selve siden vises i...

Det er et extention til en predifeneret webshop...
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
24. juli 2006 - 11:57 #3
hvis man nu lavede det som flash, ville det mon så være muligt at få "noget" fra en frame ud over sin eget vindue, og "ind over" det frame der ligger under det?
Avatar billede fennec Nybegynder
24. juli 2006 - 12:09 #4
Nope.

Det eneste der kan række over (hvis den kan) er en IFrame. Jeg tvivler dog på den kan, men jeg laver lige en test, efter frokost.
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
24. juli 2006 - 12:18 #5
altså man får en iframe ud fra en frame og over en anden frame ???
Avatar billede fennec Nybegynder
24. juli 2006 - 12:50 #6
Jeps. Men det har jeg lige afprøvet, og det kan man ikke. Der er intet der kan række over en frame, bortset fra en dropdown (<select>).

Men Iframes kan række ind over andre Iframes. Kan du lave det så din menu er på en side, og i samme side har du en Iframe med shoppen??

Nu nævner du at det er en predifineret webshop. Ligger begge sider (menu og main) så på samme domæne?? For så kan der laves et cross-frame script.
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
24. juli 2006 - 12:53 #7
Jeg er igang med at lave så min menu køre over en iframe med shoppen i... Og indtil videre virker det fint.

Skriver hvis jeg har nogle spåørgsmål, men smid et svar.
Avatar billede fennec Nybegynder
24. juli 2006 - 13:06 #8
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
24. juli 2006 - 13:20 #9
Løsninger bliver min side og så en iframe med shop i...

tak for "hjælpen"

god dag.