Avatar billede runeevers Nybegynder
25. juli 2006 - 10:35 Der er 6 kommentarer

Matte farver med eksportering

Jeg har et problem som jeg stadig ikke har kunnet gennemskue ved eksportering af grafikfiler fra photoshop til webbrug. Så snart jeg lader en .gif eller .jpg forlade photoshop, resulterer det i at filens farver bliver væsentligt mere matte/blege end hvis de åbnes i photoshop.

Hvordan kan dette problem afværges?
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2006 - 11:10 #1
der er jo væsentlig færre websikre farver  (255 stk. så vidt jeg husker)
Har du prøvet at bearbejde filer i web-farver og så eksportere dem ?
Avatar billede runeevers Nybegynder
25. juli 2006 - 11:18 #2
Problemet opstår også ved helt almindeligt gemte jpg og gif filer.
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2006 - 11:38 #3
hvilken farveprofil har du sat op i PS ?
Avatar billede madshammer Nybegynder
25. juli 2006 - 11:43 #4
Ja, hvis det er et billede med mange farver vil det jo altid komme til at ligne lort i gif, men at det også ser underligt ud i jpg, det må næsten, som hcma siger, have noget med farveprofilen at gøre.
Hvis du gider, så prøv at ta' et screenshot af billedet i photoshop, og upload det sammen med det almindelige billede, så vi kan se forskellen.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
25. juli 2006 - 14:12 #5
Sikrer dig at du ikke arbejder i CMYK men RGB, derudover skal du også passe på hvor meget du beder PS om at begrændse kvaliteten af billedet!
Avatar billede doggy82 Praktikant
27. juli 2006 - 01:41 #6
Brug profilen sRGB til web.
Se her http://www.eksperten.dk/spm/703387