Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. juli 2006 - 10:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved upload efter serverskift

På min lokale computer jeg bruger som udviklingscomputer, fungerer det korrekt. Men efter at have uploadet det til en anden server (wannafind), når jeg en fejl, når jeg prøver at uploade + resize et billede. Jeg har lige fået bekræftet af wannafind at der er skriverettigheder på mappen.
Jeg har også dobbelttjekket af stien er korrekt.

Fejlen er følgende:
System.Runtime.InteropServices.ExternalException: A generic error occurred in GDI+. at System.Drawing.Image.Save(String filename, ImageCodecInfo encoder, EncoderParameters encoderParams) at System.Drawing.Image.Save(String filename, ImageFormat format)
Avatar billede thanse21 Nybegynder
28. juli 2006 - 09:58 #1
Mit første bud ville jo være at det ikke er skriverettigheder til mappen du prøver at gemme i, men du skriver at det er der.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2006 - 10:11 #2
Præcis.
thanse21 >> du ligger ikke tilfældigvis inde med et script, der nemt kan tjekke om der er skriverettigheder?
Avatar billede thanse21 Nybegynder
28. juli 2006 - 10:27 #3
Neeej, det gør jeg ikke sådan lige, men det kan vel laves, jeg har dog ikke lige tid nu.
Men har du ikke ftp-adgang eller et kontrolpanel af en art til din host? Derigennem burde du kunne se rettighederne på de enkelte mapper og filer.

Jeg har også selv brugt GDI+ til billede-manipulering, og det er nogle notorisk dårlige fejl-beskeder den kommer med.

Hvordan angiver du 'path'-parameteret til din save-metode?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2006 - 10:31 #4
this.mappe = HttpContext.Current.Server.MapPath("~/fotos/");
this.navn = HER GENERER JEG ET UNIKT NAVN;
BitmapDest.Save(mappe+navn, ImageFormat.Jpeg);
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2006 - 10:32 #5
Hov... sådan går det når man kommer til at klikke med musen.

this.mappe = HttpContext.Current.Server.MapPath("~/fotos/");
this.navn = HER GENERER JEG ET UNIKT NAVN;
BitmapDest.Save(mappe+navn, ImageFormat.Jpeg);
... jeg har tjekket at stien er korrekt.

Men jeg jeg tester lige skriverettighederne, ved at prøve på at lave et text dokument og gemme det i mappen, med klassisk ASP.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2006 - 10:41 #6
Så er det testet. Der er skriverettigheder.
Det var satans... det ville have været så nemt, hvis det var der problemet lå.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2006 - 11:40 #7
Nå, nu prøvede jeg så bare at køre en alm. saveas:

foto.PostedFile.SaveAs(mappe+navn);

Og så får jeg flg. fejl:

System.UnauthorizedAccessException: Access to the path 'd:\web\noget.dk\www\fotos\4122_10.gif' is denied.

Er det ikke mystisk? Det virker jo som om jeg ikke har skriverettigheder. Dog hvis jeg skriver til mappen med alm. ASP, så må jeg godt.
Avatar billede thanse21 Nybegynder
28. juli 2006 - 12:00 #8
Så vidt jeg husker er der forskel på om det er ASP-brugeren eller ASP.NET brugeren, der får skriverettigheder. Jeg tror IKKE du har skriverettigheder.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2006 - 12:03 #9
Præcis. Det er også hvad jeg mistænker.
Jeg har skrevet til Wannafind at jeg altså vil have skriverrettigheder til ASP.NET. Så må jeg se hvad de har at sige til det :o)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2006 - 15:47 #10
Det var fordi der ikke var skriverettigheder til ASP.NET.

Smider du et svar, så du kan få nogle point for din indsats :o)
Avatar billede thanse21 Nybegynder
28. juli 2006 - 15:56 #11
Svar er her.