Avatar billede snigermunken Nybegynder
01. august 2006 - 18:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

NTLDR is missing

Jeg har et mindre problem med min computer, jeg får fejlen NTLDR is missing, og vil prøve at gøre dette: http://www.helgec.dk/ntldr.html

Mit problem er bare jeg kan ikke få windows cd'en videre end "Setup is inspecting your computers hardware configuration", efter det går skærmen i sort, og der sker bare ikke noget.

Jeg har 3 HHD og 1 dvd drev, det min 80gb harddisk hvor windows var installeret, og jeg oplever dette problem hver gang den HHD er tilsluttet, uanset jumper instilling og om den er primary slave, master ellers secondary master, slave.

Jeg har prøvet alle tænkelige kombinationer af tilslutning af den harddisk, og dvd drev. Fjerne jeg harddisken, eller disabler den i bios, så booter windows cd'en som den skal.
Avatar billede hcma Novice
01. august 2006 - 18:55 #1
måske dette, hvis man har flere harddiske/partitioner:
gå ind i bios'en og deaktiver alle drev, undtagen den harddisk hvor xp skal installeres på, og cd drevet hvor xp cd'en sidder i. Sæt cd drevet øverst på boot sekvens listen, og så skulle det gerne virke igen.
Går ud fra at et af drevene lavede konflikter, måske pga. at xp er installeret på det ene eller fordi det er meget gamle drev.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
01. august 2006 - 19:05 #2
Det hjalp heller ikke, men har også prøvet alle kombinationer.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
01. august 2006 - 19:23 #3
Ok... ved at disable windows harddisken prøvede jeg for sjovt at start recovery consolen.

Det viser sig åbenbart at mit c drev er gået over og er blivet til mit e drev nu.

en dir ok e drevet giver dette:

E:\>dir
The volume in drive E is Windows
The volume Serial Number is fc25-9216

Directory of E:\
05/06/06 12:31p -a------ 19 Answer.tct
05/05/06 05:03p -a------ 0 AUTOEXEC.BAT
05/09/06 11:34a d------- 0 Black & White 2
05/05/06 05:26p -arhs--- 211 boot.ini
05/05/06 05:03p -a------ 0 CONFIG.SYS
05/05/06 05:07p d------- o Documents and Settings
6 file(s) 230 bytes
31278821376 bytes free

Jeg under mig over hvor windows og program files mapperne er henne.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 19:54 #4
Avatar billede snigermunken Nybegynder
01. august 2006 - 20:04 #5
Har desværre ikke diskettedrev i computeren. Jeg ville bare gerne undgå at skulle formatere, men det kan vel desværre blive nødvendigt ser det ud til hvis windows biblioteket helt er forsvundet.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
01. august 2006 - 20:06 #6
Hov og umidbart er windows installationen ikke på c drevet mere.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 20:48 #7
Hvis du ikke allerede har formateret vil jeg tro vi kan redde stumperne - meld tilbage hvis vi skal prøve
Avatar billede snigermunken Nybegynder
01. august 2006 - 21:39 #8
Jeg har ikke formateret endnu, er ikke ved computeren for imorgen ved 3 tiden.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 21:53 #9
Ok i morgen er jeg ikke hjemme - du kan SENERE i aften downloade http://www.helgec.dk/test.iso - filen kan først downloades senere i aften - du skal brænde filen som et boot image på en cd - prøv herefter at boote din computer med cd-en - 1. boot device skal naturligvis være cd-rom - virker det ikke så meld tilbage
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 22:31 #10
Til enafveksling var det lorte Web-hotel nede du kan hente filen på http://www.lindet.dk/test.iso
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. august 2006 - 20:47 #11
helgec tak for hjælpen, men disken er hvis brændt af, den er fjernet nu, og jeg er ved at geninstallere.

Jeg vil gerne give dig point for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2006 - 21:00 #12
Ja du ved jo bedst selv om disken ter sig som om den er færdig - hvis den overhovedet snurrer endnu kan du da prøve at sætte den som slave - downloade og køre TESTDISK guide på http://www.helgec.dk/lost%20data.html - så kan du muligvis redde nogle data
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. august 2006 - 22:58 #13
Der faktisk ikke noget på den som skal gemmes. Den er ret ligeglad med hvad jumpersettings jeg sætter den til, den vil hele tiden være slave selvom den altid har været master.

Men det er en gammel disk så det gør ikke så meget.