Avatar billede lexi1 Nybegynder
02. august 2006 - 18:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tjek min Hijack this log

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:10:37, on 2-08-2006
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Unable to get Internet Explorer version!

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\DNTUS26.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\ptssvc.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\system32\atmclk.exe
C:\WINNT\system32\dcomcfg.exe
C:\programmer\umsd tools2.33\umsd.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
C:\WINNT\system32\wuauclt.exe
C:\WINNT\system32\dllcache\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\TEMP.SUSAN-6KR4ZXLD9.029\Skrivebord\Virus\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.wowsearch.org/ie/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.wowsearch.org/ie/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.wowsearch.org/ie/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.wowsearch.org/ie/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.wowsearch.org/ie/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Nothing - {f79fd28e-36ee-4989-aa61-9dd8e30a82fa} - C:\WINNT\system32\hp100.tmp
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Search Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [PLoader] c:\programmer\umsd tools2.33\umsd.exe sys_auto_run C:\Programmer\UMSD Tools2.33
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINNT\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SpyFalcon] C:\Programmer\SpyFalcon\SpyFalcon.exe /h
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [EXPL32.EXE] C:\WINNT\system\EXPL32.EXE
O4 - Global Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
O4 - Global Startup: Kodak EasyShare software.lnk = C:\Programmer\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
O4 - Global Startup: Kodak software updater.lnk = C:\Programmer\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\Kodak Software Updater.exe
O4 - Global Startup: Photo Loader supervisory.lnk = C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
O4 - Global Startup: Windows-pc-søgning.lnk = C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\da-dk\bin\WindowsSearch.exe
O9 - Extra button: Yahoo! Messenger - {E5D12C4E-7B4F-11D3-B5C9-0050045C3C96} - C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\YAHOOM~1.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {E5D12C4E-7B4F-11D3-B5C9-0050045C3C96} - C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\YAHOOM~1.EXE
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: DameWare NT Utilities 2.6 (DNTUS26) - DameWare Development - C:\WINNT\SYSTEM32\DNTUS26.EXE
O23 - Service: Microsoft Global Services (itnalispy) - Unknown owner - C:\RECYCLER\S-1-5-21-0606982848-1057904186-854245398-1003\service.exe (file missing)
O23 - Service: Microsoft Global Backup Services (itnalispy666) - Unknown owner - C:\RECYCLER\S-1-5-21-0606982848-1057904186-854245398-1003\service.exe (file missing)
O23 - Service: Microsoft Global NetServices (itnalispyf) - Unknown owner - C:\RECYCLER\S-1-5-21-0606982848-1057904186-854245398-1003\service.exe (file missing)
O23 - Service: PSEXESVC - Unknown owner - C:\WINNT\System32\PSEXESVC.EXE
O23 - Service: ptssvc - KODAK - C:\Programmer\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\ptssvc.exe
O23 - Service: SpoolService - Unknown owner - C:\WINNT\system32\spolsv.exe" -service (file missing)
O23 - Service: FireDaemon Service: winlogin (winlogin) - Unknown owner - c:\winnt\system32\FireDaemon.EXE (file missing)
Avatar billede levich Nybegynder
02. august 2006 - 19:35 #1
øjeblik, jeg ser på det nu.
Avatar billede lexi1 Nybegynder
02. august 2006 - 19:38 #2
tak
Avatar billede levich Nybegynder
02. august 2006 - 19:52 #3
Det er ikke sikkert at nedenstående er nok = du skal måske gøre noget ekstra bagefter. Jeg skal nok guide.

Læs alle punkterne inden du gør noget.

(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i
"Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Hent http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe (Ewido).
Installer programmer og opdater det, men vent med at scanne.

Hent: http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip
Dobbeltklik på SmitfraudFix.zip, hvorefter programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

(3)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.wowsearch.org/ie/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.wowsearch.org/ie/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.wowsearch.org/ie/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.wowsearch.org/ie/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.wowsearch.org/ie/
O2 - BHO: Nothing - {f79fd28e-36ee-4989-aa61-9dd8e30a82fa} - C:\WINNT\system32\hp100.tmp
O4 - HKLM\..\Run: [SpyFalcon] C:\Programmer\SpyFalcon\SpyFalcon.exe /h
O4 - HKCU\..\Run: [EXPL32.EXE] C:\WINNT\system\EXPL32.EXE
O23 - Service: Microsoft Global Services (itnalispy) - Unknown owner - C:\RECYCLER\S-1-5-21-0606982848-1057904186-854245398-1003\service.exe (file missing)
O23 - Service: Microsoft Global Backup Services (itnalispy666) - Unknown owner - C:\RECYCLER\S-1-5-21-0606982848-1057904186-854245398-1003\service.exe (file missing)
O23 - Service: Microsoft Global NetServices (itnalispyf) - Unknown owner - C:\RECYCLER\S-1-5-21-0606982848-1057904186-854245398-1003\service.exe (file missing)
O23 - Service: PSEXESVC - Unknown owner - C:\WINNT\System32\PSEXESVC.EXE
O23 - Service: SpoolService - Unknown owner - C:\WINNT\system32\spolsv.exe" -service (file missing)
O23 - Service: FireDaemon Service: winlogin (winlogin) - Unknown owner - c:\winnt\system32\FireDaemon.EXE (file missing)

(4)
Scan med Ewido, fix de ting som den finder og kopier loggen herind.

(5)
Åbn mappen smitfraudfix mappen, dobbeltklik på smitfraudfix.cmd, vælg option #2, svar yes (=y) til at rense inficerede filer.
Hvis du bliver bedt om at erstatte  filen wininet.dll med en anden, skal du svare yes (=y).
Hvis du bliver bedt om at genstarte computer, skal du genstarte den i normal tilstand.

(6)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(7)
Åbn en tilfældig mappe, i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\WINNT\system32\hp100.tmp
C:\WINNT\system\EXPL32.EXE
C:\WINNT\System32\PSEXESVC.EXE
C:\WINNT\system32\spolsv.exe
c:\winnt\system32\FireDaemon.EXE
... og følgende mappe(r):
C:\Programmer\SpyFalcon\

(8)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind.

(9)
Når vi er helt færdige, så husk at aktiver systemgendannelse igen.

**********************

Note: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic43659.html (du skal ikke gøre det her!!!).
Avatar billede lexi1 Nybegynder
02. august 2006 - 21:31 #4
Nu har jeg prøvet og prøvet at slå systemgendannelse fra, men når jeg vælger "denne computer"-> egenskaber - så kommer der ikke en mulighed for at deaktivere systemgendannelse fra.

Der står i 5 forskellige faneblade "Generelt" "netværksidentifikation" "hardware" "brugerprofiler" "avanceret"

Hvad gør jeg galt?
02. august 2006 - 21:40 #5
(Der er ikke noget der hedder 'systemgendannelse' i W2000 - skip bare den del...)
Avatar billede lexi1 Nybegynder
02. august 2006 - 21:45 #6
ok
Avatar billede levich Nybegynder
02. august 2006 - 22:41 #7
Korrekt, jeg havde ikke lige set, at det ikke var Windows xp, som du har.
Avatar billede levich Nybegynder
07. august 2006 - 18:36 #8
Er du kommet videre?
Avatar billede lexi1 Nybegynder
08. august 2006 - 09:34 #9
Ja, jeg tror jeg har fået den renset rimeligt meget.

Vil du være sød at give et SVAR, så kan du få dine point.

Kh Christina
Avatar billede levich Nybegynder
08. august 2006 - 18:30 #10
Tag lige og lave en ny hijackthis-log, og læg den herind, så jeg kan se den.
Avatar billede lexi1 Nybegynder
09. august 2006 - 11:23 #11
Okay, men jeg oprettet bare et nyt spg.

Det virker som om hele computeren skal reinstalleres.

Tak for hjælpen.

Kh Christina
Avatar billede lexi1 Nybegynder
09. august 2006 - 11:23 #12
Okay, men jeg oprettet bare et nyt spg.

Det virker som om hele computeren skal reinstalleres.

Tak for hjælpen.

Kh Christina