Avatar billede -master-d- Nybegynder
03. august 2006 - 23:35 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Ingen bluetooth på bærbar efter reinstallation

Hej eksperter.

Jeg har lige investeret i en ny bærbar af modeltypen Acer Travelmate 5612WSMi, denne er dog kun købt med XP Home. Og da jeg gerne vil køre XP Pro, så har jeg selvfølgelig lagt det på, så vidt så godt.
Alt er blevet installeret på nuværende tidspunkt, undtagen min bluetooth.

Driveren er fra WIDCOMM og virkede under XP Home, dog kan jeg ikke få lov til at aktivere bluetooth under XP Pro, der kommer blot en tekst med "No Device" når jeg trykker på knappen.

Er der nogen som har oplevet noget lign. eller bare ved hvad man skal gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. august 2006 - 23:45 #1
Har du lagt service Pack 2 ind ?

Driver skulle være den samme som til 5100 serien som kan hentes her:

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_5100_5600.html

vh

Jan
Avatar billede -master-d- Nybegynder
04. august 2006 - 06:46 #2
hej jan,

Min XP cd er med service pack 2, så ja det har jeg og det er netop denne driver som desværre ikke virker :S
04. august 2006 - 07:53 #3
Er den med i Enhedshåndteringen ? Med gult ?

... skal måske aktiveres i BIOS (eller HOT-Key) først ?
Avatar billede thov Forsker
04. august 2006 - 14:22 #4
XP er vildt forelsket i sin egen BT-driver, og afviser derfor de fleste andre drivere.
Med Start -> Kør services.msc kan du stoppe og derefter deaktivere XP's Bluetooth services - prøv det, og geninstaller Acer driveren.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
05. august 2006 - 19:29 #5
Hej og tak for kommentarerne..

Jeg har nu imellemtiden haft Home installeret igen og kan se at den faktisk heller ikke finder nogen bluetooth enheder, og siden det faktisk heller ikke står i specifikationerne, må jeg jo nok erkende at knappen ikke har nogen funktion..

så smid et svar allesammen og så må i dele pointene..
05. august 2006 - 19:49 #6
Ping...

(Deles pænt med andre...)
Avatar billede jacla Nybegynder
05. august 2006 - 19:52 #7
ping

Det samme herfra
Avatar billede thov Forsker
06. august 2006 - 22:44 #8
Hmm... Ingen point her, så tag bare nogen selv :-)
Avatar billede jacla Nybegynder
06. august 2006 - 23:00 #9
KOMMER TID KOMMER RÅD :)

HVIS DU TRÆKKER DIG kAN VI BARE DELE LIGE OVER, HVIS JEG FÅR FÅR ok!?!?

VH

JAN
Avatar billede -master-d- Nybegynder
07. august 2006 - 19:13 #10
Om man vil have point eller ej må man ligesom selv afgøre.. selv gider jeg ikke bruge min tid på det længere.. jeg har efterhånden optjent så mange at jeg ikke rigtig tænker over det længere.

Men til dem som gerne ville dele er der nu uddelt 100 til hver :)
Avatar billede jacla Nybegynder
07. august 2006 - 22:40 #11
Jeg takker :)