Avatar billede snigermunken Nybegynder
05. august 2006 - 19:12 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Canon Digital IXUS 750 Vudering

Jeg har brug for nogle eksperters vudering af et kamera jeg har kigget på.

Jeg har lige nu et Canon Powershot A60 kamera som jeg sådan set er meget tilfreds med, lige på nær størrelsen, det er alt for stort og klodset til jeg kan rende rundt med til selv, så det ligger i kærestens taske altid, og på den måde går jeg glip af mange øjeblikke, da hun jo først skal hive den op af tasken.

Det jeg er ude efter er kamera med ligne funktion som mit nuværende kamera. Og jeg vil mene jeg max vil betale 3000kr. for et nyt kamera.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153463
Avatar billede trav4u2 Novice
05. august 2006 - 20:01 #1
Avatar billede frkolsen Nybegynder
06. august 2006 - 01:28 #2
Købte IXUS 750 for en lille md. siden.
Var på udkig efter et kamera til max. 2500, 3000 hvis det var helt uimodståeligt. Det skulle have søger (sparer strøm + godt v. dårlige lysforhold), det skulle bruge standardbatterier, der skulle være god afstand ml. objektiv og blitz (vanskeligt at opdrive på compaktkameraer), stort display, gode programmer og god navigation i dem, mulighed for lang lukkertid, min 3*zoom, hurtig 'opvarmning', det skulle være klar med det samme jeg havde tændt det.
Med IXUS 750 måtte jeg sluge Canons batteri. Det gør ikke så meget. Det har vist sig at holde længe og det er ret hurtigt opladet, 95 min. Jeg fik heller ikke den blitzplacering jeg helst ville have haft. Har ikke rigtig testet blitzen endnu, så den kan jeg ikke sige noget om.
Jeg er super glad for apparatet, det er rigtig dejligt at arbejde med, nemt at navigere i og rart at have i hånden. Heller ikke noget med at man kommer til at trykke på noget forkert som flg. af at knapper sidder dumt el. lign. Skulle jeg komme med en lille hage, så er det ikke helt let at styre zoomknappen præcist. For mig er det ikke så slemt, jeg efterbearbejder som regel under alle omstændigheder.
Jeg kan kun anbefale kameraet, self. afhængig af hvilke krav/behov man har.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
07. august 2006 - 21:51 #3
Tak for hjælpen begge to, jeg burde få mit kamera imorgen.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
07. august 2006 - 21:52 #4
Hov der gik vist noget galt, forhøjede ellers point så i skulle få 30 hver.
Avatar billede frkolsen Nybegynder
08. august 2006 - 11:00 #5
Takker.
Held og lykke med kalorius :-)
Også tak til trav4u2, så fandt jeg ud af at zoome ind på de foto der ligger i kameraet :-)
Avatar billede trav4u2 Novice
08. august 2006 - 13:20 #6
Også god fornøjelse med kameraet herfra.
15 points er helt fint, og tak for tanken om de 30. Det er jo tanken der tæller :-)
frkolsen >>> Herligt at være til ekstra hjælp uden at vide det ;-)