Avatar billede ldrada Nybegynder
10. august 2006 - 22:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Har brug for et par MIDI filer

Jaja, jeg kender godt de sider hvor man kan finde 2038250985 forskellige pop-hits i midi-format. Det er ikke det jeg skal bruge :)

Er der nogen som kan frem[sende|stille] mig følgende, så bliver jeg glad:
- En midi-fil af et "klik" som nogle SonyErricson mobiltelefoner vist nok har. Gerne flere tonaliteter og varianter, så jeg selv kan vælge :)
- Et par (eller flere) standart-ringetoner i midi-format.

Send dem venligst til alive snabela dienub.org HVIS du ikke selv kan få dem hostet.
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. august 2006 - 23:04 #1
Hmm du kan jo tage et kig her http://www.zedge.net/?p=ringtones&zd=1-0-4-1-
Avatar billede ldrada Nybegynder
10. august 2006 - 23:16 #2
Hej doggy82,
du har vist misforstået noget.
Jeg leder ikke efter melodier, eller andet lignende pjat. Jeg leder efter helt almindelige, absolut neutrale og 100% uoriginale "ringetoner" som de var i gammel forstand før ungdommen kom til og ødelagde det hele med "truetones" og den slags pjat.

Den side du linker til, har ikke ét eneste sted hverken et simpelt klik eller en almindelig ringeling-tone.
Avatar billede ldrada Nybegynder
10. august 2006 - 23:16 #3
(Men ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. august 2006 - 09:21 #4
Øhh så leder du ikke efter midi. For det kan ikke sige klik eller ringeling.
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
11. august 2006 - 09:58 #5
Ret mig hvis jeg tager fejl.
MIDI filer indeholder ikke lyde. De indeholder derimod informationer om hvilke toner der skal afspilles hvornår. Derfor kan der være stor forskel på den samme MIDI fil afhængig af hvor man afspiller den.
Derfor kan man altså ikke få MIDI filer af lyde som klik, hundegøen, biltrafik, sirener med mindre de ligger i det apparat der skal afspille dem.

Så vidt jeg ved :D
Avatar billede norbert_ Nybegynder
11. august 2006 - 10:11 #6
Fuldstændig rigtig, Knaldperle :-) Det er nok mp3-filer, du leder efter.
Avatar billede ldrada Nybegynder
22. marts 2007 - 12:40 #7
1. En midi fil er en beskrivelse af hvilke lyde der skal bruges, som derefter bliver behandlet af en MIDI processor (Altså ikke CPU, men en MIDI-behandler). Der er en vis standart for hvilke lyde der siges ved bestemte sekvenser i MIDI-filen, og derfor vil et "klik" på en Sony Ericsson telefon lyde som et klik på en Siemens telefon.

2. Man kan godt lave et "klik" med MIDI...

2. Ingen i denne debat gad at give et ordentligt svar, så jeg lukke spørgsmålet.