Avatar billede madshammer Nybegynder
15. august 2006 - 13:31 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

hijackthis log - explorer.exe problem

Hej,
Når jeg starter min computer op hænger explorer.exe, det eneste jeg umiddelbart kan gøre for at komme videre fra hvor explorer.exe startes er at afslutte jobbet i joblisten, og så køre den igen. Jeg har scannet med lidt af hvert, og der er fundet et et par virusser, men problemerne fortsætter.

Her er min hijackthis-log, hvis den kan bruges til noget.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Portrait Displays\forteManager\dtsslsrv.exe
C:\Programmer\Portrait Displays\forteManager\DTSRVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
C:\Programmer\WinPortrait\wpctrl.exe
C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\PROGRA~1\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.EXE
C:\Programmer\WinPortrait\floater.exe
C:\Programmer\Portrait Displays\forteManager\dthtml.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\PowerArchiver\POWERARC.EXE
C:\DOCUME~1\Mads\LOKALE~1\Temp\_PA901\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file:///C:/Documents%20and%20Settings/Mads/Dokumenter/Photoshop%20Gejl/start-side/index.html
O4 - HKLM\..\Run: [PivotSoftware] "C:\Programmer\WinPortrait\wpctrl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SsAAD.exe] C:\PROGRA~1\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: forteManager.lnk = C:\Programmer\Portrait Displays\forteManager\dthtml.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://rosendahl3000.spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {D8089245-3211-40F6-819B-9E5E92CD61A2} (FlashXControl Object) - https://flash.7sultans.com/7sultans/FlashAX.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Asset Management Daemon - Unknown owner - C:\Programmer\Portrait Displays\forteManager\dtsslsrv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Portrait Displays Display Tune Service (DTSRVC) - Unknown owner - C:\Programmer\Portrait Displays\forteManager\DTSRVC.exe
O23 - Service: MSCSPTISRV - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\MSCSPTISRV.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset  - C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: PACSPTISVR - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\PACSPTISVR.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SPTISRV.exe
O23 - Service: SonicStage SCSI Service (SSScsiSV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe

Mvh.
Mads Hammer
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. august 2006 - 14:06 #1
Loggen er stort set ren. Du kan fixe denne linie, men det vil ikke gøre nogen stor forskel:
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

Prøv ellers om et sfc-scan kan afhjælpe problemet:
Klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet. Den tjekker og reparer dine systemfiler
Avatar billede madshammer Nybegynder
18. august 2006 - 17:01 #2
Jeg pillede en masse, og slog den dér ALCMTR.EXE fra, jeg kan ikke afgøre hvad der hjalp, men et eller andet hjalp altså, så du skal ihvertfald have tak. Og 100 point for at læse alt den volapyk.
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. august 2006 - 12:13 #3
Dejligt at du fik løst problemet i hvert fald ;-)