Avatar billede zchou Nybegynder
18. august 2006 - 18:08 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke kryptere router (Linksys WRT54G)

Jeg er ved at opsætte trådløst netværk gennem min Linksys WRT54G router. Det hele går fint indtil jeg prøver at kryptere netværket. Har prøvet både WEP og WPA. Umiddelbart efter netværket er krypteret dør det. Jeg kan ikke engang få kontakt til routeren via 192.168.1.1.

Hvad skyldes dette?

Jeg har haft routeren til fungere med kryptering på andre lokationer.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede eyvind Seniormester
18. august 2006 - 19:32 #1
Forbind din comp med kabel til linksys (ikke oplink stikket)
og prøv så med 192.168.1.1 eller 192.168.0.1
Du kan ikke kryptere noget før du har hul i gennem
Avatar billede zchou Nybegynder
18. august 2006 - 20:34 #2
Jeg har hul i gennem til routeren. Det er når jeg HAR krypteret at det går galt.
Avatar billede eyvind Seniormester
18. august 2006 - 20:45 #3
Ok men det var også bare lige en idé.
Jeg har selv D-link så resten kender jeg ikke.
Avatar billede zchou Nybegynder
18. august 2006 - 20:51 #4
Jeps. Du skal også have tak for forsøget :o)
Så vil jeg håbe på der er nogle Linksys eksperter der lige kigger forbi.
Avatar billede rebecca Novice
18. august 2006 - 21:04 #5
Har du husket at taste wep nøglen korrekt med store/små bogstaver
Avatar billede rebecca Novice
18. august 2006 - 21:05 #6
Det bedste nemmeste er næsten at kopiere den fra linksys opsætning
Avatar billede rebecca Novice
18. august 2006 - 21:08 #7
Det er jo sådan at når du i linksys opsætning har bedt den om at kryptere signalet kan din pc ikke komme igennem uden at den har fået den rigtige wep nøgle og du vil derfor heller ikke kunne komme i kontakt med routeren
Avatar billede zchou Nybegynder
18. august 2006 - 21:19 #8
Jeg har tastet koden korrekt. WEP koden har jeg selv sat op. Og den bliver også godkendt. Men når jeg er kommet derigennem går den kold.
Avatar billede rebecca Novice
18. august 2006 - 21:34 #9
bruger du den wep med 64 eller 128 bits ? har nemlig selv problemer med den på 128 , 64 bits wep virker fint hos mig.
Avatar billede draeber Nybegynder
18. august 2006 - 22:04 #10
kan du heller ikke få hul igennem med kabel, når du har krypteret?
Prøv evt. at opdatere firmware og se, om det hjælper!
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
19. august 2006 - 16:32 #11
Må jeg lige have lov til at komme med en ide. Da du kører med WEP kryptering kommer der nogle hexadecimale nøgler frem i routeren under wireless security. Du noterer den første af de nøgler og indtaster den i komputeren som password i stedet for den mulighed med ASCII. Du skal bare lige huske at taste dem ind uden mellemrum mellem tal og bogstaver. Prøv det så er jeg næsten sikker på at det virker.
Avatar billede zchou Nybegynder
20. august 2006 - 15:49 #12
På en eller anden måde er det nu kommet til at fungere med WPA-kryptering. Jeg ved ikke hvad der skete. I skal have tak for hjælpen alle sammen. Vil i ikke lige smide et svar
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
20. august 2006 - 15:52 #13
Tak -:)
Avatar billede rebecca Novice
20. august 2006 - 17:02 #14
Takker :o)
Avatar billede zchou Nybegynder
20. august 2006 - 17:22 #15
Selv tak :0)