Avatar billede jtt Nybegynder
21. august 2006 - 10:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Defekt harddisk - eller kan den reddes

Hej

Jeg har en harddisk. Den giver sig pludslig ikke til kende via drevbogstaver i Windows 98 med derimod med en masse mærkelige tegn "!!BB$$". Harddisken kan godt ses i BIOS. Jeg har både prøvet at tilslutte den som master og som slave samt prøvet at anvende en USB adapter.

Når jeg booter på en bootdiskette kan jeg godt skifte til c:drevet. Når jeg laver en Fdisk "står" maskinen bare stille og kommer ikke ind i fdisk menuen.

Ved FDISK /MBR får jeg en "Fejl ved skrivning til disk".

Så kære X-perter - er der håb forude eller er harddisken kaput ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. august 2006 - 11:50 #1
Har du prøvet, at sætte et andet kabel på disken, eller kørt en scandisk på drevet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. august 2006 - 12:03 #2
hent www.ultimatebootcd.com, brænd den og test harddisken med producentens tool, fra denne CD.

Men kablet er helt sikkert en mulighed.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2006 - 20:05 #3
Prøv at køre en gang killdisk fra www.killdisk.com, og derefter kan du prøve fdisk igen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
26. august 2006 - 14:06 #4
Lidt feedback?
Avatar billede jtt Nybegynder
01. september 2006 - 00:53 #5
Har prøvet begge værktøjer - må konkludere HD er kaput !