Avatar billede hakio Novice
23. august 2006 - 14:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Windows version er min Product Key er til?

Hej,

Jeg står med en computer hvorpå der er et fint originalt validt windows genuine product key label med en produktnøgle til Windows XP Professional. Men hvordan ser jeg hvilket sprog denne produktnøgle tilhører, for det fremgår nemlig ikke af labelen?

Jeg har ikke tålmodighed til at prøve mig frem, og efter adskillige opkald til Microsoft uden held håber jeg at finde en løsning her.
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. august 2006 - 14:53 #1
Det burde være ligegyldigt..
Avatar billede hakio Novice
23. august 2006 - 14:58 #2
ja det har præcis også altid været min overbevisning, så længe det var samme udgave (altså home eller pro) så var sproget ligegyldigt. Men efter en samtale med MS for 14 dage siden i en anden forbindelse, blev jeg oplyst om at dette var ikke ligegyldigt og at nøglen var bundet til et bestemt sprog.
Jeg skrev netop også dette indlæg efter jeg ikke kunne få windows installation til at godtage min xp pro produktnøgle...
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. august 2006 - 16:21 #3
Jeg har også oplevet at de er bundet til en bestemt service pack. Dvs. en kode til WinXP Pro med SP1, ikke virker til WinXP Pro med SP2. Det gør jo ikke tingene mindre forvirrende... :(

Men det kunne da være rart at få en metode eller et værktøj som kan afgøre hvilken version en produktnøgle hører til.
Avatar billede hakio Novice
23. august 2006 - 16:26 #4
argh!!! Jeg troede ikke det kunne være SÅ galt.. hmprf!
Ja - det er netop lige såen et stykke værktøj jeg kunne tænke mig.
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. august 2006 - 16:28 #5
Ved du hvor computeren stammer fra? Hvis der er en produkt nøgle på computeren hører den jo officielt til netop den windows der fulgte med computeren.. Hvis DK version ikke virker burde en engelsk version måske være sagen, men da det ikke er sikkert er det jo en omstændig process.. Men jeg er ikke sikker på om det er lovligt at bruge kode3n med en anden cd, en win cd skal jo være original og er den det følger der jo en kode med, så jeg er ikke helt med på hvordan dit problem er opstået
Avatar billede hcma Novice
23. august 2006 - 16:44 #6
produktnøglen kan kun benyttes sammen med nøjagtig samme version af XP.
altså: Home til Home; Home SP1 til Home SP1; DK til DK o.s.v.......
Avatar billede hcma Novice
23. august 2006 - 16:44 #7
og så er der lige det særlige med MUI-udgaver  ;o)
Avatar billede hakio Novice
23. august 2006 - 16:51 #8
OK. Tak for informationerne.
Problemet er opstået på en arbejdsplads hvor der findes adskellige computere med adskellige windows versioner (DK / UK / HOME / PRO / OEM / Retail etc.)
Ja, jeg prøvede mig frem og fandt frem til at DK versionen duede helt fint - og det kan godt være omstændigt at gøre hver gang.
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. august 2006 - 18:02 #9
Der er altså win koder hvor en kode virker til pro/ pro sp1/ pro sp2 både dk og us, hvor lovlige de er, det er så en anden sag, men det kan lade sig gøre
Avatar billede hakio Novice
26. oktober 2006 - 15:46 #10
lukket