Avatar billede michael-k Nybegynder
24. august 2006 - 22:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Det ypperste indenfor grafikkort

Har sat og søgt lidt efter bærbar de sidste par dage, specielt IBM, da det er det firmaet jeg arbejder i handler med. Men er ikke helt sikker på hvor fedt deres grafikkort er, det er et ATI Mobility FireGL V5200 men han fundet reviews tilbage fra feb i år.

Er det noget af det fedeste man kan få indenfor grafikkort til bærbar ?

Hvad har rammen at sige, disse kort har 256 mb ram, men har set kort på 512 mb også.

Men ellers hvad er det fedeste grafikkort indenfor bærbar computere lige nu ?

Computeren skal bruges til grafisk arbejde, og ikke spil, hvis det har noget at sige ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 00:02 #1
FireGL fra ati og quatro FX fra nvidia er klart de bedste kort til grafisk arbejde, de sidder som regel også i maskiner der koster kassen..
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 00:03 #2
til spil er det helt andre kort.. gforce 7800gtx osv der rykker, men til grafisk arbejde er fireGl og quatroFX det bedste
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. august 2006 - 08:40 #3
Okay så ser det jo okay ud, kan du sige noget om, om der findes et nyere grafikkort end det jeg nævnte ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 10:25 #4
http://www.ati.com/

Jeg er ikke så godt inde i de forskellige modeller, men mon ikke der er noget info på ati´s hjemmeside?

til stationære er det største et fireGL v7350 men jeg ved ikke med bærbare..

Det ser ud til, at v5200 er det største til bærbare :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. august 2006 - 10:32 #5
ville måske prøve at still spørgsmålet under: http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC/ istedet for tynde klienter som er noget helt andet :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. august 2006 - 17:05 #6
Jeg takker for feedbacken smid et svar
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. august 2006 - 18:15 #7
boing :)