Avatar billede kalckar Nybegynder
26. august 2006 - 16:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trådløse forbindelse afbrydes/tilsluttes konstant

Hej.
Jeg har en underligt problem med mit trådløse netværk.

Access point: Zyxel G-2000
Kort i bærbar: Zyxel G-162
Bærbar: Compaq EVO N610c
OS: Windows XP SP2

Mit kort afbryder hele tiden forbindelsen. Den etablerer forbindelsen igen næsten straks efter, nogle gange med et par sekunders mellemrum, nogle gange går der 10-15 sekunder.
Hvis jeg sætter en ping -t i gang til access pointet, holdes forbindelsen i live og kortet afbryder ikke, men så snart jeg stopper ping, begynder kortet (el. bærbar) at afbryde/tilslutte forbindelsen igen.

Jeg er nået frem til, at det må være lokalt på min bærbar eller indstikskortet, eftersom jeg lånte en anden bærbar med indbygget wireless, som ikke havde det omtalte problem. Jeg har prøvet at opdatere kort med sidste nye driver og installere Zyxel's  klientprogram, uden resultat.

Hjælp!!!
Avatar billede strych9 Praktikant
26. august 2006 - 16:53 #1
Prøv at gå til enhedshåndtering, dobbeltklik på kortet, og så slå de strømbesparende funktioner på det fra derinde.
Avatar billede kalckar Nybegynder
26. august 2006 - 17:01 #2
Jeg har gennemset alle indstillinger under enhedshåndtering, men ingen strømbesparende funktioner er slået til.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 19:35 #3
Har du en Keep Alive funktion som du kan sætte til?
Avatar billede kalckar Nybegynder
26. august 2006 - 19:53 #4
Der findes ikke umiddelbart noget som lugter af Keep Alive hverken på kortet eller under enhedshåndtering. Eneste måde p.t. er at lade ping køre.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 20:02 #5
Den skulle lige i dit AP !
Avatar billede kalckar Nybegynder
26. august 2006 - 20:41 #6
Med AP menes vel AccessPoint. Jeg kiggede det lige igennem, men kan ikke rigtig finde noget som ligner Keep Alive.
Jeg har jo faktisk også prøvet med en anden bærbar, med indbygget trådløs og denne havde ikke problemet.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 20:55 #7
Må ske skulle du køre guiden trådløs forbindelse igennem igen.
Avatar billede strych9 Praktikant
26. august 2006 - 20:57 #8
Prøv også kontrolpanel -> Strømstyring, og vælg "Altid Aktiveret" som strømstyringsmodel.
Avatar billede kalckar Nybegynder
26. august 2006 - 22:11 #9
Jeg har prøvet at køre guiden trådløs forbindelse, men med samme resultat. Desværre har strømstyring "Altid Aktiveret" heller ingen effekt.
Jeg har lidt på fornemmelsen, at det ikke blot drejer sig om en almindelig setup-feature. Forbindelsen kommer og går, igen og igen, med få sekunders mellemrum.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 22:37 #10
Du kan prøve at downloade NetStumbler på: http://netstumbler.com/downloads/

Den kan se dit AP og fortælle om kanal nummer, støj signalstyrke med videre.

Måske kan det hjælpe dig videre
Avatar billede ace22 Nybegynder
01. september 2006 - 14:48 #11
hvis du har Stofanet skal man betale ekstra for at det trådløse virker
Avatar billede kalckar Nybegynder
06. oktober 2006 - 23:49 #12
Jeg har nu haft Zyxel support på banen. Vi har prøvet alt med både kortet og AP. De konkluderede at AP måtte være defekt og det er nu sendt til rep.
Nogen som ved hvordan jeg får lukket et spørgsmål?
Avatar billede kalckar Nybegynder
20. januar 2007 - 15:01 #13
lukke spørgsmål