Avatar billede kasseper Nybegynder
28. august 2006 - 09:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Distribueret program på XP(eng) vs. XP(dansk)

Hej

Jeg har et problem.
Jeg har lavet et lille program, det kører fint på min egen maskine, og også på min anden bærbar jeg har forsøgt det på.

Når jeg instl. det på en andens pc, så virker det ikke !?

Det jeg kan se er :
Det er samme OS, men med andet sprog.

Og det for mig så til at spørge, når nu jeg har tilføjet en reference på f.eks. adodb og den ligger i c:/Program files/Microsoft.NET/et_eller_andet/adodb.dll i den engelske, og i c:/Programmer/Microsoft.NET/et_eller_andet/adodb.dll i den danske...OG at jeg kan se i min distributions pakke skal den ikke kopiere adodb.dll med, kan det så være derfor  ?

Hvis ja, skal jeg så sætte alle mine referencer til at blive kopiet med i pakken, eller skal jeg rette det et eller andet sted ?

Hvis nej, hvad skal jeg så kigge efter ?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
28. august 2006 - 12:59 #1
Et hurtigt spørgsmpål - hvorfor bruger du gammeldags ado og ikke ado.net?

adodb.dll er ikke et .net dll, men et gammeldags COM bibliotek. Derfor skal der på alle maskiener være installeret den samme version af ADO.
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. august 2006 - 13:11 #2
Er det samme syntaks i dot net versionen ?
Spørger for at finde ud af om jeg bare kan lave ref. om eller om jeg skal ændre i min kode. Men hvorfor ? Fordi jeg er ny i dot net. Har ikke rørt Microsoft værktøjer i en del år, så jeg er lidt rusten;)
Avatar billede guidmaster Nybegynder
28. august 2006 - 13:24 #3
adodb er ikke vejen frem. Det findes stadig pga. bagud kompatiblitet, men i .NET bruger man ado.net.
Hvis jeg var dig ville jeg tage tyren ved hornene og omskrive vi datalag til at bruge ado.net. Du får bedre performance og sikkerhed for at det kan køre på alle maskiner med .NET installeret.
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. august 2006 - 14:33 #4
OK, det vil jeg gøre uanset om det er problemet eller ej.
MEN lige nu stopper eksekveringen af programmet i denne kode blok:
-----------------------------------
Dim App As Excel.Application
Dim x1 As Excel.Workbook
Dim sheet As Excel.Worksheet
Dim range As Excel.Range

App = CreateObject("Excel.Application")
x1 = App.Workbooks.Open(CurDir() + "\configuration.xls")
App.Visible = False
sheet = x1.Application.Worksheets(1)
-----------------------------------

Og det burde da ikke ha noget adodb at gøre eller hur ?
Den brokker sig over at det er et "invalid cast", og jeg fatter ikke noget af det !
Avatar billede kasseper Nybegynder
04. september 2007 - 23:00 #5
Lukkes.