Avatar billede jettjackson Nybegynder
03. september 2006 - 17:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Printer via router med Printserver

Hej eksperter. Jeg forsøger i øjeblikket at koble min printer til min router (usb) som har printserver. Det er imidlertid ikke lykkes endnu. Jeg har forsøgt at søge efter printeren, jeg har forsøgt at navngive den, men jeg føler at det jeg gør er helt forkert.

Hvad gør man når man tilslutter en netværksprinter til en router med printserver?

winxp home
canon s200
hama DSL/broadband router (med printserver (usb))
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2006 - 17:30 #1
Hvad kan du se hvis du går ind på \\IPadressen\

Skift IPadressen med den reelle IP adresse på Routeren.
Avatar billede jettjackson Nybegynder
03. september 2006 - 17:46 #2
Hvordan finder jeg Ip adressen?
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2006 - 17:55 #3
Jeg var lige ved at skrive, samme IP som du konfigurer routeren med, men i en kommandoprompt skriv IPconfig og gå ind og aflæs Gateway adressen.
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2006 - 17:55 #4
Det kan også ske at du først i routeren skal enable printserveren.
Avatar billede jettjackson Nybegynder
03. september 2006 - 18:12 #5
Okay...prøver lige det første.
Avatar billede jettjackson Nybegynder
03. september 2006 - 18:14 #6
Øhm ja. Kommandoprompt popper op og væk uden jeg kan nå at læse hvad der står...
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2006 - 18:29 #7
Nej, det er fordi du skriver det i kør, det er ikke en kommandoprompt. I kør skriver du CMD og i det sorte vindue der kommer frem skriver du ipconfig
Avatar billede jettjackson Nybegynder
03. september 2006 - 18:39 #8
Okay. der er flere IP addresser at vælge imellem. Men det lader ikke til at man kan se routerens IP
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2006 - 18:53 #9
Gateway, skulle der gerne kun stå 1 af.
Avatar billede jettjackson Nybegynder
03. september 2006 - 19:14 #10
Og det er den IP printeren skal bruge?
Avatar billede jettjackson Nybegynder
03. september 2006 - 19:18 #11
Fedt...det virker. Smid et svar :-)
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2006 - 19:28 #12
Ja, fordi enheden er jo koblet i routeren via USB havde det været via Ethernet havde den fået sin egen IP.
Avatar billede stagis Nybegynder
26. september 2006 - 00:04 #13
Leif: Kan du hjælpe mig med min? Jeg har følgende opsætning:

D-Link DI-524UP
WinXP Pro
Canon IP Pixma4200 tilsluttet via usb port i printeren...

- Svar evt. her i min tråd: http://www.eksperten.dk/spm/726554

Mvh.
Stagis
Avatar billede leif Seniormester
26. september 2006 - 00:18 #14
Ved at være lukketid ?