Avatar billede lovschal Nybegynder
04. september 2006 - 20:48 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Fjernelse af Vista Beta

Hej jeg har lige installeret Vista Beta på min comp. på en anden disk end min XP.

Problemet er nu at jeg gerne vil ha' fjernet Vista igen og slippe for den boot-skærm hvor jeg skal vælge hvilken windows jeg vil starte. Men det er ikke den almindelige XP boot-tekst men en Vista boot-tekst.

Jeg vil tilbage så jeg ikke har noget "spor" efter Vista! hvordan gør jeg det??
Avatar billede gratis Nybegynder
04. september 2006 - 22:33 #1
Avatar billede g-lock Nybegynder
04. september 2006 - 22:43 #2
hey

1. find din XP cd frem
2. boot op på den
3. tryk "R"
4. nu kommer du et en genoprettelseskonsol
5. skriv FIXMBR
6. reboot
Avatar billede g-lock Nybegynder
04. september 2006 - 22:45 #3
det var et svar
Avatar billede ksoren Nybegynder
04. september 2006 - 23:49 #4
fixntfs er erstattet af bootsect.exe (i samme bibliotek på cden). Hvis c: er dit systemdrev:

bootsect /nt52 c:

gør lidt det samme som fixboot fra recovery konsollen
Avatar billede ksoren Nybegynder
04. september 2006 - 23:55 #5
mht fixmbr, så fjerner den ikke Vistas boot code
Avatar billede g-lock Nybegynder
05. september 2006 - 00:03 #6
mener det er fixmbr til min metode eller hvis det ikke virker er det fixboot kommer du til og bruge den forkerte komando sker der ikke noget:))
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2006 - 08:16 #7
Avatar billede lovschal Nybegynder
10. september 2006 - 21:27 #8
der er ikke noget af det der har virket
Avatar billede haverslev Novice
11. september 2006 - 09:32 #9
http://www.microsoft.com/technet/windowsvista/library/85cd5efe-c349-427c-b035-c2719d4af778.mspx

Gå ned til: How to delete a boot entry  (ca. ½ ned af siden)
men det er jo det samme som beskrevet i dette link og skulle jo gerne virke, når det er MS$ egen måde på det
Avatar billede plx Nybegynder
11. september 2006 - 09:34 #10
Nu skal Vista bootloader vel helt væk, så bcdedit skal ikke benyttes

De gange jeg har brugt fixboot fra recovery konsollen, har det virket fint
Avatar billede haverslev Novice
11. september 2006 - 11:01 #11
Avatar billede plx Nybegynder
11. september 2006 - 11:08 #12
jo, men han har jo fjernet vista. så der er jo ikke nogen grund til at beholde dens bootloader. bcdedit fjerner ikke bootloaderen, den redigerer kun i den
Avatar billede haverslev Novice
11. september 2006 - 11:22 #13
Ok, hvorfor virker det så ikke 04/09-2006 22:43:48
Avatar billede haverslev Novice
11. september 2006 - 11:23 #14
Arghh, skulle være 04/09-2006 23:49:11
Avatar billede plx Nybegynder
11. september 2006 - 11:54 #15
jeg tør ikke sige hvad han har gjort forkert. Men fixboot overskriver boot sektoren, så ntldr bliver indlæst (i stedet for vistas bootmgr)
Avatar billede plx Nybegynder
11. september 2006 - 11:55 #16
bootsect /nt52 , hvis den afvikles korrekt, har samme effekt som fixboot
Avatar billede lovschal Nybegynder
11. september 2006 - 22:18 #17
det er korrekt at jeg skal ha' det helt væk men da jeg prøvede fixmbr gik det helt galt. nu kører den nogenlunde men vista's bootmanager kommer stadig en gang imellem under opstart men ikke hver gang.
Det med bootsect og bcdedit eksistere ikke på computeren da den harddisken hvor vista var installeret er blevet formatteret.

Jeg er godt nok på bar bund. men jeg fortsætter "jagten" imorgen.
Avatar billede plx Nybegynder
11. september 2006 - 22:27 #18
det er heller ikke fixmbr, men fixboot du skal have fat i

bootsect ligger i boot biblioteket på dvden
Avatar billede lovschal Nybegynder
13. september 2006 - 06:54 #19
nu har jeg også prøvet bootfix  men det hjalp heller ikke! Bootsect kan jeg ikke få til at virke den kender ikke den kommando.
Vista's bootmanager kommer frem lige så snart der ikke er nogen XP'cd i under boot!

Hvad kan jeg snart gøre?
Avatar billede haverslev Novice
04. oktober 2006 - 11:45 #20
Avatar billede lovschal Nybegynder
04. oktober 2006 - 17:17 #21
ja det kan godt være at det virkede men jeg har formatteret hele min disk med XP på også, for den begyndte at slå knuder efter alt det vi prøvede. Men I skal alligevel ha' tak for forsøget.