Avatar billede dwoac Nybegynder
05. september 2006 - 20:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

installation af windows xp

hejsa...

jeg er ved at reparerer en kopi af windows xp, men med 34 min af installationen igen, kommer der en lille box hvor der står UnregmP2.exe indgangspunktet blev ikke fundet ( Proecedureindgangspunkete GetIUMS blev ikke fundet i DLL bibilioteket MSDART.DLL.) og efter den er kommet går instalationen istå, er der en måde man kan ordene det på, uden at slætte hele harddisken, har selfølgelig ikke lavet nogen back up.

På forhånd tak
Avatar billede tafkab Nybegynder
05. september 2006 - 21:02 #1
Du kan prøve om du kan få lov til at installere en kopi af Windows ved siden af den anden, så kan du da få taget backup og så give hele disken en omgang killdisk (www.killdisk.com) inden du starter på ny med en installation.
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2006 - 21:12 #2
Prøv om du kan udføre dette:

Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede dwoac Nybegynder
05. september 2006 - 21:59 #3
haverslev
jeg kørte chkdsk c: /p /r og da scaningen var færdig skrev den at chkdsk fandt en eller flere fejl på enheden, hvad gør man så nu?

tafkab
hvis jeg vil lave en kopi af Windows ved siden af den anden, skal jeg så leve en ny partition, men hvor
Tryk Enter for at installere windows xp på den markerede enhed
Tryk O for at oprette en partition i det ledige område
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2006 - 22:09 #4
Du skriver, at du er ved at reparere XP og der er fejl efter 34 minutter.
Hvordan har du sat den rep. igang ??

Det jeg skrev 05/09-2006 21:12:57, skulle gerne rette de fejl du har i din tidligere innstalleret XP og du skulle kunne lave en normal opstart herefter.
Dette kommer dog an på, hvordan du har lavet den omtalte repair.

Sådan:
Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede dwoac Nybegynder
05. september 2006 - 22:19 #5
okay så prøver jeg igen, det virker sikkert nu,
Avatar billede tafkab Nybegynder
05. september 2006 - 22:49 #6
Hvis ikke (men det gør det forhåbentlig) så skal du installere på den markerede enhed og så vil windows blive installeret i et andet bibliotek, så den ligger 2 gange.
Avatar billede gratis Nybegynder
05. september 2006 - 23:47 #7
hvis ikke du har fået det fikset så kig her:

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_m.htm under afsnittet:

"unregmp2.exe - Entry Point Not Found - The procedure entry point GetIUMS could not be located in the dynamic link library MSDART.DLL".

her hos Microsoft http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;828267
Avatar billede dwoac Nybegynder
07. september 2006 - 22:36 #8
okay nu har jeg fået det til at virke som det skal, så jeg takker manger gange for jeres indlæg, men jeg ved ikke hvem der skal have poing, for jeg brugte begge jeres råd,
men laver gerne et indlæg mere så begge kan få poing,

igen mange tak
Avatar billede haverslev Novice
08. september 2006 - 07:47 #9
For at give points til mere end en, så skal begge personer have lagt et svar.
Du "markere" så BEGGE / de svar navne i venstre side som har lagt et svar og klikker derefter på acceptere knappen.
Avatar billede tafkab Nybegynder
08. september 2006 - 16:59 #10
Nu ved jeg ikke hvem 2 du mener, da vi er 3 der har svaret, så jeg lægger et svar og mente du ikke mig, så afviser du bare :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2006 - 17:23 #11
det må være fint som det er ;) jeg skal ikke ha point.
Avatar billede dwoac Nybegynder
08. september 2006 - 19:51 #12
okay, ja det er jo noget nemmer end at lave et nyt indlæg,

tak for hjælper, nøj hvor er det dejligt at den virker igen
Avatar billede tafkab Nybegynder
08. september 2006 - 19:53 #13
Jeg takker :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2006 - 21:31 #14
du er velkommen ;)